• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96100502694
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز پنجم دی ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز پنجم دی ماه

تمهیدات مجلس برای مسکن معلولان، اعلام وصول سوال کواکبیان از وزیر راه، توضیحات وزیر کار در مجلس و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) پنجم دی ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و رسیدگی به سوال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ... در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس میلاد حضرت مسیح را تبریک گفت.

همچنین علی‌اصغر یوسف‌نژاد از نشست امروز اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با رییس مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه آقای لاریجانی دیدگاه‌های مجلس را در مورد بعضی موضوعات مهم بودجه مطرح کردند و گفتند که باید توافق نسبی بین دولت و مجلس در این موارد وجود داشته باشد.

حسن کامران نماینده مردم اصفهان  در جریان طرح سوال از وزیر کار در خصوص بیمه کشاورزان، از علی ربیعی خواست لیست کشاورزان بیمه شده را به مجلس ارائه کند.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی نیز که برای پاسخ به این سوال در مجلس حضور یافت، تاکید کرد: با منابع ناپایدار، صندوق تامین اجتماعی وضع ناخوشایندی را دنبال می‌کند. علی ربیعی افزود: بحث صندوق‌های بازنشستگی یکی از ابرچالش‌ها نه تنها برای این دولت، بلکه برای همه است.

پس از اظهارات نماینده سوال کننده و توضیحات وزیر نمایندگان با ۶۹ رای موافق ۱۰۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر پاسخ‌های وزیر کار را قانع کننده دانستند.

ناطقین امروز مجلس

حسینی‌کیا: هدف از اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، تفرقه میان کشورهای اسلامی است

علیجانی: چرا در دو سال اخیر تعداد شرکت‌های تجهیزات پزشکی کاهش محسوس داشته است

نماینده نجف‌آباد: ضعف در مدیریت شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده است

نماینده زابل: از زنده‌بادها و مرده‌بادهای بی‌حاصل پرهیز کنید

افضلی: دولت با طرح اقتصادی در جهت محرومیت‌زدایی اقدام کند

***

بررسی لایحه حمایت از معلولان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه امروز خود در لایحه حمایت از حقوق معلولان تمهیداتی را برای مسکن معلولان و همچنین تکلیف دولت و دستگاه های مربوطه در این زمینه اتخاذ و تعیین کردند. براساس ماده ۱۹ لایحه حمایت از حقوق معلولان و مصوبه مجلس، افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده‏‌سازی زمین، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می‏‌باشند.

مجلس همچنین در مصوبه ای سازمان صدا و سیما را مکلف کرد تا حداقل ۵ ساعت از برنامه هایش را در هفته به صورت رایگان به برنامه های سازمان و تشکل های مردم نهاد حامی افراد دارای معلولیت اختصاص دهد.

در ادامه نمایندگان احکامی را در راستای حمایت قضائی از معلولان به تصویب رساندند و  در مصوبه ای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی را مجاز کردند نسبت به استخدام معلولان از طریق برگزاری آزمون ‌استخدامی اختصاصی جامع معلولان اقدام کنند.

***

یک عضو هیات رییسه مجلس سوال کواکبیان از وزیر راه را در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول کرد. محمدعلی وکیلی توضیح داد: سوال ملی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت اعلام وصول می‌شود.

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرحی درباره عضویت همزمان اعضای اتاق اصناف در شوراهای شهر مخالفت کردند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

ناصری‌نژاد: مسئولان به داد خوزستان برسند/ اعلام خطر می‌کنیم

تاکید ذوالقدر بر ارائه سریعتر لایحه تامین امنیت و مقابله با خشونت علیه زنان به مجلس

گودرزی: عده‌ای به دنبال ناراضی کردن مردم از نظام هستند

پاسخ لاریجانی به تذکر نماینده محلات درباره درآمدزایی دولت از مابه‌التفاوت قیمت ارز

قاضی پور: چرا با گذشت ۱۰ ماه از ابلاغ برنامه ششم برای بهسازی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی نشده است

تاکید نماینده ماکو بر بازسازی اماکن برای مقابله با زلزله‌

کامران: حقابه کشاورزان باید پرداخت شود

کواکبیان: از رای به روحانی پشیمان نیستیم/ مخالفت بسیاری از نمایندگان با افزایش قیمت بنزین

اکبریان: وزیر علوم قبل از هرگونه بحرانی درباره مدیریت دانشگاه خوارزمی تصمیم گیری کند

تاکید نماینده کنگاور بر حل مشکل کشاورزان چغندرکار

علیرضابیگی: وزیر نفت به رفتار کودکانه مدیرعامل شرکت پخش خاتمه دهد

ناصری‌نژاد: مسئولان به داد خوزستان برسند/ اعلام خطر می‌کنیم

کبیری: در بحث بیمه تامین اجتماعی، بین رانندگان تبعیض وجود دارد

***

علیرضا رحیمی از جلسه صبح امروز فراکسیون امید با معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌ها برای بررسی بودجه 97 خبر داد و گفت: این جلسه در راستای تشریح و تبیین جزئیات لایحه بودجه از نگاه مرکز پژوهش‌های مجلس بود.

همچنین سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیز از ارایه گزارش از اقدامات انجام شده معاون پیشگیری از جرایم قوه قضاییه با حضور در فراکسیون پیشگیری از جرایم خبر داد.

مجمع نمایندگان استان کرمان با انتشار بیانیه ای در گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله‌ بم از استواری مردم بم بعد از ۱۴ سال ابراز خشنودی کردند.

در پایان نیز تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور توسط اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha