• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۳۹۶ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96100502927
  • خبرنگار : 71577

وزیر ارتباطات: مبالغ دریافتی برای کارت هوشمند ملی، نظام‌مند نیست

وزیر ارتباطات: مبالغ دریافتی برای کارت هوشمند ملی، نظام‌مند نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سر زده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کرد و چند اشکال را در صفحه اینستاگرام خود بازتاب داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام با اشاره به اشکالاتی که در بازدید میدانی خود ملاحظه کرده بود، عنوان کرد: در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام مند نیست. یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی بیست و پنج هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزار تومانی اخذ می‌شد.

وی ادامه داد: از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین هم استفاده کنند، همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این مورد بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.

او موضوع دیگر را عدم پایداری و قطعی‌های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر دانست و نوشت: این موضوع باعث می‌شد مردم در زمان مراجعه -که در زمان پیش ثبت مشخص شده بوده بلاتکلیف و معطل باشند. طی تماسی با رئیس محترم سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرسانی‌های نرم افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.

آذری جهرمی در پایان تصریح کرد: به طور کلی شکایات مردم به جا و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع گردد و با اصلاح روال‌های فعلی فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۶ ۱۰:۲۴

از آقای وزیر تقاضا داریم به وضعیت شرکت مخابرات ایران که در حال حاضر بدون مدیرعامل می باشد و نیز وضعیت معیشت کارمندان که بعد از خصوصی سازی درسال88 با بدعهدی مدیران و اعضای هیئت مدیره مواجه شده اند رسیدگی نماید تا شاید ماندگار شود. اهم بدعهدی ها به شرح زیر است: 1- افزایش حقوق سنواتی در برخی سالها کمتر از نرخ تورم 2- عدول از آیین نامه اداری و استخدامی مصوب خود شرکت مخابرات ایران که بعد از خصوصی سازی توسط خود این شرکت تدوین شده است. 3- حذف اضافه کاری از بدنه کارمندی و اختصاص آن به افراد خاص 4- حذف کارانه و حق جذب و حق تخصص 5- حذف و کاهش پاداش بهره وری از 100 درصد تا 10 درصد 6- اختصاص پاداشهای کلان به مدیران و افراد خاص 7- حذف سیستم طبقه بندی مشاغل و احراز گروه در هر چهارسال یکبار 8- انتخاب سفارشی و باندی مدیران و حذف کامل شایسته سالاری 9- فروش املاک و خانه های سازمانی شرکت در اکثر شهرها و عدم پاسخگویی و شفافیت در هزینه کردن این پولها 10- خالی کردن پول صندوقهای بازنشتگی و محلی ومسکن توسط مدیران و به تبع آن عقب افتادن وام و پاداش بازنشتگی همکاران در مواقعی تا دوسال 11- استخدامهای قراردادی بی حد و حساب و سفارشی توسط مدیران منطقه که بار مالی زیادی به همراه دارد 12- عدم افزایش متناسب با نرخ تورم وامهای مسکن محلی ضروری و... لازم به توضیح است که در حال حاضر یک کارمند با مدرک کارشناسی با سابقه کار مساوی در وزارت ارتباطات نسبت به کارمند با همان شرایط در شرکت مخابرات ایران دقیقا دو برابر بیشتر حقوق می گیرد که این نتیجه سالها بدعهدی مدیران شرکت مخابرات ایران است. بعد از پیگیریهای مکرر چند ساله و عدم پاسخگویی درخور از طرف مدیران مربوطه اخیرا نامه ای از طرف انجمن صنفی به ریاست جمهوری و وزیر ارتباطات نوشته شده و اکثر موارد مذکور به اطلاع ایشان رسیده است ...