• پنجشنبه / ۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96100703732
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

دبیر شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد

تقویت فرهنگ عمومی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

تقویت فرهنگ عمومی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر ضرورت تقویت فرهنگ عمومی در جامعه تاکید کرد و گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ عمومی تقویت شود.

به گزارش ایسنا،  سیدمحمدرضا موالی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی را آسیب‌شناسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که این شورا باید در شرایط بهتری باشد، چرا که شورای فرهنگ عمومی در صورتی خواهد توانست زمینه‌ساز رشد و توسعه همه‌جانبه کشور باشد که بایک نگاه تحول‌گرایانه در جهت رشد و پیشرفت همه‌جانبه گام بردارد.

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی مولفه‌های مثبت زیادی داریم، گفت: منابع فراوانی در حوزه اعتقادات داریم که باید از آنها برای تقویت فرهنگ عمومی استفاده شود .یکی از مهمترین این مولفه‌ها به حب اهل بیت(ع) برمی گردد که نمونه آن را در به وجود آمدن فرهنگ راهپیمایی اربعین در سالهای اخیر شاهد بوده‌ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه از تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی  به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ عمومی تقویت شود.

موالی‌زاده با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی پیش‌نیازهایی دارد که یکی از آنها سخت‌کوشی است که باید در جامعه به فرهنگ تبدیل شود، ادامه داد: در زمینه فرهنگ سخت‌کوشی در جامعه مشکل داریم. فرهنگ کار در جامعه اندکی تضعیف شده، لذا باید فرهنگ کار و سخت‌کوشی در جامعه نهادینه شود.

او تقویت فرهنگ کار جمعی را یکی دیگر از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: باید بپذیریم که مهارت کار جمعی باید تقویت شود.

موالی‌زاده گفت: نهادینه کردن  فرهنگ صرفه‌جویی، استفاده از کالای ایرانی، تولید کالای باکیفیت و... موضوعاتی هستند که باید در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ترسیم‌شده از سوی مقام معظم رهبری به فرهنگ عمومی تبدیل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha