• جمعه / ۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96100804030
  • خبرنگار : 80001

مدیرکل بنیاد مسکن تهران خبر داد

انجام پی‌کنی ۹۰ واحد روستایی قصر شیرین

انجام پی‌کنی ۹۰ واحد روستایی قصر شیرین

به دنبال انجام عملیات آواربرداری، احداث واحدهای مسکونی روستاهای زلزله‌زده قصرشیرین آغاز شده و پی‌کنی بیش از ۹۰ واحد انجام شده است.

به گزارش ایسنا، بعد از وقوع زلزله کرمانشاه، عملیات آواربرداری و بازسازی شهرستان قصرشیرین و روستاهای اطراف آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران سپرده شد. در این خصوص اقداماتی همچون اعزام ماشین‌آلات سنگین، اسکلت‌های پیش‌ساخته، آواربرداری، تامین کانکس، ارایه تسهیلات نوسازی و مرمت به انجام رسیده است. در روزهای اخیر نیز مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران از آواربرداری ۱۹۰ واحد و پی‌کنی بیش از ۹۰ واحد مسکن روستایی شهرستان قصرشیرین خبر داد.

نصرالله دهقانی در این خصوص به ایسنا گفت: کار بازسازی واحدهای تخریبی نوع یک و ۲ به ترتیب در اولویت است که برای واحدهای مسکونی روستاهایی ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد با ۲ سال تنفس، ۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، ۸ تن سیمان رایگان، ۲۰ میلیون ریال کمک معیشت بلاعوض برای خرید وسایل ضروری زندگی، ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه خرید وسایل و ۳۰ میلیون ریال نیز برای اسکان موقت به زلزله زدگان روستایی که واحدهای آن ها تخریب شده است، پرداخت می شود.

وی افزود: هیچ تفاوتی بین واحدهای تخریبی نوع یک و ۲ نیست و تنها اولویت بازسازی آن ها است که نوع یک ابتدا ساخته و نوع ۲ نیز بعد از نوع ۱ کار بازسازی آن شروع می شود و از فردا سرعت می گیرد.

دهقانی همچنین از ارایه ۱۰ کیسه سیمان رایگان به همه واحدهای تعمیری خبر داد و گفت: تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی با ۲۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، ۸۰ میلیون ریال تسهیلات به همراه ۱۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به ترتیب به واحدهای تعمیری نوع یک تا ۳ پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران روز چهارشنبه در راس هیاتی از مسولین شهرستان قصرشیرین از جمله فرماندار و معاونین فرمانداری  در جمع زلزله زدگان روستاهای بخش مرکزی قصرشیرین در روستاهای آقابرار و کلانتر حضور یافت و از وضعیت بازسازی بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha