• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96101206298
  • خبرنگار : 71186

تاکید بر کاهش قیمت خودرو با باز شدن ثبت سفارش

تاکید بر کاهش قیمت خودرو با باز شدن ثبت سفارش

یک کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر ضرورت کاهش قیمت خودروهای وارداتی با باز شدن ثبت سفارش، خواستار برخورد وزارت صنعت، معدن و تجارت با گران‌فروشی برخی واردکنندگان خودرو شد.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایطی که برخی واردکنندگان خودرو به بهانه بسته بودن ثبت سفارش واردات این محصولات، عرضه را متوقف و قیمت‌ها را افزایش داده بودند باید با باز شدن مجدد ثبت سفارش قیمت‌ها را به نرخ‌های پیشین کاهش دهند.

وی با بیان اینکه درست است که نرخ ارز در چند ماه اخیر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعرفه جدید واردات خودرو نیز حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است بنابراین افزایش قیمت متوازن خودروهای وارداتی که از این پس وارد کشور خواهند شد طبیعی است اما اینکه واردکنندگان قیمت خودروهای پیشین که با نرخ ارز و تعرفه قبلی وارد کرده‌اند را هم افزایش دهند غیر قابل پذیرش و ناشی از سودجویی آنها است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت درستی بر بازار خودرو ندارد. این وزارتخانه باید به موضوع ورود کرده و واردکنندگان را ملزم به عرضه خودرو و کاهش قیمت‌ها کند.

به گزارش ایسنا، از ابتدای این هفته ثبت سفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را متوقف کرده بود.

به دنبال آن در چند هفته اخیر تحت تاثیر سودجویی برخی واردکنندگان و دپوی خودروها در انبارها و عدم عرضه به بازار، قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدید و حباب‌گونه‌ای در بازار داشته است.

در این شرایط کارشناسان انتظار دارند با از سرگیری ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو، به زودی حباب قیمتی این محصولات ترکیده و قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی به خود بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۴:۵۱

کرمان موتور تا 40 کیلیون تومان محصولات وارداتی هیوندای رو گرون کرده...... چرا نظارتی بر این وارد کنندگان انحصاری نیست؟؟!! هدف دولت اصلاح طلب در این گرانی های هدفمند چیست؟!

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۵:۵۸

کرمان موتور بهانه کرده که تعرفه وارادات افزایش یافته و قرارداد فروش با قیمت قطعی را هم افزایش داده در حالیکه خود شرکت هنگام ثبت نام خبر داشته سایت واردات خودرو بسته است پس حتما آن موقع خودرو موجودی داشته است پس چرا با زیر پا گذاشتن تعهداتش گرانفروشی می کند حالا نظارت دولت نیست حیای گربه کجا رفته .

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۵:۵۲

من در مهر ماه از شرکت کرمان موتور خودرو توسان هیوندای باقیمت قطعی 200میلیون وبا تحویل آذر قرارداد بستم دیروز تماس گرفتند که قیمت 265میلیون شده و آن کلمه قیمت قطعی هم صوری است . متاسفانه انتظار نظارت از دولت هم بیهوده است

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۶:۰۲

فکر میکنم همه این تعرفه ها و... برای حمایت بیشتر از خودروسازان برادران چینی هست وگرنه کدام خودرو ساز داخلی خودرو در حد قیمت بین المللی هیوندای کیا تویوتا و...تولید می کنند که نیاز به تعرفه داشته باشند؟!!!!