• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96101407389
  • خبرنگار : 71526

ادامه اظهارات مداخله جویانه مایک پنس در مورد اعتراضات ایران

معاون رییس جمهور آمریکا به اظهارات مداخله جویانهٔ خود در مورد برخی اعتراضات ایران ادامه داد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهوری آمریکا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با صدای آمریکا، در این باره اظهار کرد: پرزیدنت ترامپ و او امیدوارند که شاهد دستیابی مردم ایران به آزادی و آینده‌ای دموکراتیک باشند.

مایک پنس افزود: من امیدوارم مردم ایران متوجه بشوند که آمریکا و مردم این کشور دوستان آن‌ها هستند. ما می‌خواهیم شاهد دستیابی آن‌ها به آزادی و آینده‌ای دموکراتیک باشیم. وی در ادا مهٔ اظهارات مداخله جویانهٔ خود گقت: ما می‌خواهیم آن‌ها از حکومتی که به تهدید و ارعاب جهان ادامه می‌دهد فاصله بگیرند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: تحت رهبری ترامپ، مردم ایران تنها نیستند. مردم آمریکا هم کنار آن‌ها ایستاده‌اند و اگر آن‌ها تنها با شجاعت به اعتقاد راسخشان در راه آینده‌ای آزاد و دموکراتیک ادامه دهند؛ آمریکا و تمام جهان کنار آن‌ها خواهد بود.


این در حالی است که ترامپ روز چهارشنبه در پیامی توییتری آنچه آن را حمایت از مردم ایران اعلام می‌کرد را به زمان دیگری موکول کرد و گفت: در زمان مناسب از شما حمایت می‌کنیم.


به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه سردار جعفری، فرمانده کل سپاه تاکید کرد: وقتی ملتی در منطقه‌ای پرآشوب پیروز میدان باشد و زمانی که اربابی آمریکا را نپذیرد و به نوچه‌های جیره‌خوار آمریکا حتی نیم نگاهی هم نکند و در کنار مظلوم و مقابل ظالم قرار گیرد باید هم تهدید شود و این تهدیدات همیشه بوده و خواهد بود و ما باید دائما بصیر باشیم.

پیش‌تر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در واکنش به حمایت‌های مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها ترامپ گفت که رییس‌جمهور آمریکا که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید، نمی‌تواند با مردم ما همدردی کند.

ترامپ در روزهای اخیر پیام‌هایی را در توئیتر در حمایت از ناآرامی‌های ایران منتشر کرده است که اغلب با واکنش منفی کاربران ایرانی و حتی خارجی مواجه شد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که روز چهارشنبه در اکثر شهرهای ایران مردم در حمایت از دولت و نظام راهپیمایی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha