• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96101407502
  • خبرنگار : 80001

مدیرعامل شهرهای جدید:

خدمات در پردیس و پرند ارتقا می‌یابد

خدمات در پردیس و پرند ارتقا می‌یابد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که احداث ۳۰ مرکز محله در شهرهای جدید طی دهه فجر آغاز خواهد شد گفت: با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری‌ها سطح خدمات در شهرهای جدید از جمله پردیس، پرند و هشتگرد ارتقا می‌یابد.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که در شهرهای جدید دنبال می‌کنیم، مرکز محلات است که در تمام شهرها آنها را به فراخوان گذاشته‌ایم و انشاءالله طبق وعده آغاز احداث ۳۰ مرکز محله را در دهه فجر خواهیم داشت. در این مراکز همه خدمات اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی را همزمان با مشارکت سرمایه‌گذاران می‌سازیم که می‌تواند بخش عمده کمبود خدمات ما را در این شهرها جبران کند.

وی افزود: بسیاری از شهرداری‌ها در این طرح مشارکت کرده‌اند که هزینه پروانه ساختمان را حذف می‌کنند و از واحدهای تجاری، سهم خود را برمی‌دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تعریف پروژه های شاخص برای هرکدام از شرکتهای تابع را اقدامی دیگر عنوان کرد و گفت: ویژگی منحصر به فرد این پروژه‌ها این خواهد بود که شرایط زندگی را در شرکت‌های تابع ارتقا دهند. هر شهر تعدادی پروژه خاص دارد که مرتبا رصد می‌شود. مثلا در پرند، پارک ۳۵ هکتاری مشاهیر را داریم که در اولویت اول است. هم‌چنین قصد احداث یک مجموعه ورزشی بزرگ در پرند داریم.

طاهرخانی ادامه داد: ۲۱ مدرسه را به صورت همزمان در پردیس می‌سازیم. در هشتگرد نیز یک مجموعه ورزشی بزرگ، قطار گلشهر ـ هشتگرد و برخی دیگر از پروژه‌ها مدنظر قرار دارد. منابع مترو در حال جذب است ولی در جهت انجام بهتر امور، مدیریت را متمرکز خواهیم کرد. فعلا در مرحله خرید تجهیزات هستیم که منابع می‌خواهد. استانداری البرز و ما پیگیر موضوع مترو هشتگرد هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری گفت: مراکز محلات حجم سرمایه‌های ما را بالا خواهد برد. پیش‌بینی این است که از طریق مراکز محلات حدود ۶۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشیم.

وی هم‌چنین با اعلام این‌که سعی می‌کنیم در دهه فجر عملیات اجرایی شهر جدید تیس را آغاز کنیم افزود: در مطالعات جدید، اولویت اول ما شهر جدید تیس در چابهار است. خوشبختانه فرآیند تشکیل آن طی می‌شود و انشاءالله سعی می‌کنیم در دهه فجر شروع عملیات اجرایی تیس را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha