• شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96101608047
  • خبرنگار : 30054

رونمایی از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

رونمایی از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران با اعلام جزئیات طرح ویژه مسکن این بانک که به منظور کمک به خانه‌دار شدن مردم عملیاتی می شود، گفت: این طرح در همه شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور قابلیت اجراشدن دارد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، در مراسم رونمایی از طرح ویژه مسکن بانک خود با بیان اینکه این بانک تلاش می‌کند با ارائه این طرح، مشکل بخشی از مردم را که آرزوی خانه‌دار شدن دارند حل کند، افزود: دریافت این تسهیلات منافاتی با دریافت تسهیلات قبلی از بانک ملی ایران یا سایر بانک‌ها برای خرید یا ساخت مسکن ندارد.

وی اظهارکرد: در طرح شماره یک این بانک، متقاضیان می‌توانند با سپرده‌گذاری هر۱۸۲ میلیون ریال، به ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند که هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۷.۵ درصد را دارد.

حسین‌زاده ادامه داد: در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان ۱۰ درصد سود سالیانه تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تشریح طرح شماره دو تسهیلات مسکن گفت: در این طرح متقاضیان با سپرده گذاری هر ۲۲۳ میلیون ریال، در مرتبه نخست به ازای سه ماه ماندگاری یک برگ اوراق و پس از آن ماهیانه یک برگ اوراق دریافت می‌کنند، اما نرخ سود سپرده در این طرح ۱۲ درصد است.

به گفته وی، حداقل مانده تعیین شده برای افتتاح حساب در هر دو طرح، ۱۶۰ میلیون ریال و سقف اقساط این تسهیلات حدود ۱۰ میلیون ریال در ماه است.

حسین‌زاده در ادامه با بیان اینکه هر یک برگ اوراق گواهی مسکن معادل پنج میلیون ریال تسهیلات است، اظهارکرد: مشتری می‌تواند پس از دوره‌های مشخص، اوراق خود را به صورت تسهیلات از بانک دریافت کرده و یا اصل اوراق را با نرخ روز در فرابورس معامله کند.

به گفته وی، این طرح علاوه بر این که قدرت تهیه مسکن را میان عموم جامعه افزایش داده و به رونق بازار کمک می‌کند، نرخ اوراق گواهی مسکن را نیز تعدیل می‌کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران در پاسخ به این سوال که وثیقه مورد نیاز برای این تسهیلات چیست، گفت: به صورت طبیعی می‌توان سند خانه را به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار داد، اما بنا به شرایط، این موضوع قابل تغییر است.

حسین‌زاده افزود: سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر ۶۰۰ میلیون ریال به همراه ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می‌توانند تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اظهارکرد: سقف تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای زوجین، ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر مناطق شهری ۶۰۰ میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان ۱۰۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثر ۱۲ سال و دوره بازپرداخت تسهیلات جعاله حداکثر ۳ سال است، ادامه داد: اوراق گواهی حق تقدم مسکن این بانک از تاریخ صدور به مدت دو سال اعتبار دارند و حداکثر یک ماه پس از پایان مهلت انقضای اوراق، دریافت تسهیلات مسکن از طریق شعب بانک امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha