• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96101708932
  • خبرنگار : 71533

دبیر انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت:

مسئولان با آزادی دانشجویان بازداشتی برای حل مشکلات حسن نیت نشان دهند

مسئولان با آزادی دانشجویان بازداشتی برای حل مشکلات حسن نیت نشان دهند

دبیر انجمن اسلامی آرمان دانشجویان علم و صنعت‌ با اشاره به بازداشت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه، گفت:امیدواریم مسئولان با آزادی بی‌قید و شرط دانشجویان بازداشت شده حسن نیت خود را برای حل مسائل پیش‌آمده نشان دهند.

امیرسهیل میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شکل‌گیری تجمعات اعتراضی اخیر در شهرهای کشور، گفت: مطابق نص صریح قانون اساسی، برگزاری اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها بدون حمل سلاح، چنانچه مخل مبانی اسلام نباشد، مشکلی ندارد. اعتراضات رخ داده در روزهای اخیر کشور، با توجه به همین اصل، حق مردم بوده و خوب است مسئولان این حق مردم را بیش از پیش به رسمیت بشناسند.

وی افزود: اما در رابطه با بعضی شعارهای داده شده در این تجمعات باید گفت که با توجه به حضور توده‌ مردم در این اعتراضات و نبود تشکیلات یا گروه مشخصی که این اعتراضات را به سمت مطالبات مشخص جهت دهی کند، این خطر وجود داشت که جمع به هر سمتی برود، به نحوی که بعضاً شاهد خشونت‌های بی‌جا و شعارهای نادرست و خطرناک هم بودیم که طبیعتاً مورد تأیید نیست، اما مسئله اصلی در این اعتراضات شنیدن فریاد مردم در لابه‌لای اتفاقات رخ داده‌است، باید مطالبات مردم شنیده و در جهت رفع مشکلات مردم گام برداشته شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ناآرامی‌های رخ داده، حاصل چندین عامل مختلف است. در سطح رویین مسئله، انباشت فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم باعث ایجاد پتانسیلی برای اینگونه مسائل شده‌است و در سطح زیرین، مسئله به برخی رویکرد های دهه‌های اخیر بازمی‌گردد.

دبیر انجمن اسلامی آرمان دانشجویان علم و صنعت‌ با اشاره به بازداشت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه، گفت: بازداشت‌ کم‌سابقه دانشجویان در پی اتفاقات اخیر و به اتهام‌ حضور در این تجمعات که گفته می‌شود چهار دانشجوی دانشگاه علم و صنعت نیز در بین آنان بوده‌اند و در ادامه، بازداشت دانشجویانی که پیگیر وضعیت دیگر دانشجویان بازداشت شده بوده‌اند، اشتباه سیاسی بزرگی در این روزهای پرتب و تاب جامعه ایران است. امید است که مسئولان در ابتدای امر، با آزادی بی‌قید و شرط دانشجویان بازداشت شده حسن نیت خود را برای حل مسائل پیش‌آمده نشان داده و با حل سریع مشکلات مردم و اقدام برای بازنگری ساختاری گسترده در امور اقتصادی در ادامه آن از اتفاقات آتی جلوگیری نمایند.

میرزایی در پایان اظهار کرد: دانشگاه به عنوان یکی از عوامل موثر در پیروزی حسن روحانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، با توجه به وعده‌های انتخاباتی وی در جهت ایجاد فضای امن در دانشگاه و نه امنیتی از او و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کابینه دولت دوازدهم، آقای غلامی، انتظار دارد تا در تحقق این مهم گام برداشته تا موجب دلسرد شدن دانشجویان نشوند. بدون شک ادامه روند اینگونه برخوردها، باعث افزایش بیش از پیش رخوت در دانشگاه خواهد شد. بعلاوه دانشجویان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم انتظار دارند که هم در بحث پیگیری مطالبات به حق مردم و هم در بحث پیگیری هرچه سریعتر وضعیت بازداشت شدگان، به وظایف خود عمل کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و بی شک ادامه این روند به نفع هیچ جریان و گروهی نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha