• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96101809273
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

‌مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

‌برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 260 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی نیاز داریم

‌برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 260 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی نیاز داریم

ایسنا/هرمزگان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای پرداخت بدهای های خود به پیمانکاران درخواست دریافت 260 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی داریم که این به تکمیل مرحله های دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس کمک می‌کند.

‌به گزارش ایسنا، ‌علیرضا صادق آبادی شب گذشته(17 دی) در جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: این پالایشگاه باید تا پایان سال 97 به ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو پنج برسد.

وی با بیان این که هم اکنون یک سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال بهره برداری است، تصریح کرد: با بهره برداری از هر مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شود و با بهره برداری کامل از این پالایشگاه کشور می‌تواند صادر کننده بنزین باشد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه پالایشگاه‌ها باید همه همت خود را برای حفظ ظرفیت 80 میلیون لیتری بنزین در سال آینده بکار گیرند، اضافه کرد: ظرفیت افزایش تولید روزانه یک تا 2 میلیون لیتر دیگر در پالایشگاه لاوان وجود دارد که تا پایان سال روزانه یک میلیون لیتر به ظرفیت این پالایشگاه اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین پالایشگاه نفت بندرعباس نیز با کیفی سازی صورت گرفته در این مسیر کمک بسزایی به تولید بنزین با کیفیت خواهد داشت.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: برای پرداخت بدهای های خود به پیمانکاران درخواست دریافت 260 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی داریم که این به تکمیل مرحله های دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس کمک می‌کند.
صادق آبادی در پایان اضافه کرد: تکمیل هر سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بهره برداری از آن می‌تواند بار امنیتی و روانی تامین بنزین را در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران کاهش دهد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha