• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96101809390
  • خبرنگار : 71038

/دومین کنفرانس امنیتی تهران/

یوسف بن علوی: مشکلات منطقه ساخته و پرداخته ما است نه دیگران

یوسف بن علوی: مشکلات منطقه ساخته و پرداخته ما است نه دیگران

وزیر خارجه عمان صبح امروز (دوشنبه) در دومین کنفرانس امنیتی تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با بازسازی سوریه اظهار کرد: طبق برخی از برآوردها بازسازی سوریه میلیاردها دلار هزینه به همراه خواهد داشت و سوال این است که ما چنین منابعی را در اختیار داریم یا نه؟

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی در بخش دوم پنل سیاست خارجی و امنیت منطقه‌ای که با عنوان ترتیبات امنیت غرب آسیا، نقش جمهوری اسلامی ایران و بازیگران فرامنطقه ای برگزار شده بود، اظهار کرد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همگی به دنبال عدل هستیم و وضعیت جهان به صورت مداوم در سایه برخی از تصمیم‌ها و سیاستها با تغییر و تحول روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی از رهبران با حرکت و تدبیر با مسائل برخورد کرده‌اند و این تدبیر باعث شده که خیلی از مسائل حل و فصل شود، افزود: ما اکنون در چنگال یک نسل جدیدی هستیم که براساس فرهنگ و توان خود تلاشهایی را انجام می‌دهد که بعضا ممکن است این تلاش‌ها منجر به ایجاد ثبات در منطقه نشود و آنها نتوانند موفقیت نسل‌های گذشته را تکرار کنند.

این دیپلمات عالیرتبه عمانی با بیان اینکه مشکلاتی که ما با آن در منطقه روبرو هستیم، ساخته و پرداخته ما است و نه آنکه دیگران برای ما ساخته باشند، ادامه داد: بعضا می‌بینیم که برخی جوامع جوامع دیگر را سرزنش می‌کنند و به نظر من کسانی که چنین اقدامی را انجام می‌دهند نمی‌دانند از زندگی خود چه می خواهند.

وی همچنین با اشاره به بحران‌های کنونی در منطقه که منجر به کشته شدن میلیونها انسان وخسارت‌های زیادی به برخی از کشورها شده است، گفت: ما اکنون با بازسازی این کشورها روبرو هستیم . بنابر برخی صحبتها میلیاردها دلار بازسازی سوریه هزینه دارد ولی سوال این است که آیا ما این منابع را دراختیار داریم؟ از دیگر سو ما تصور داریم که آیا ما می توانیم سوریه را به قبل از این درگیری ها برگردانیم؟

وی ادامه داد: ما نمونه این موضوع را در مورد افغانستان داشتیم. در مورد این کشور اجلاس‌های متعددی برای بازسازی برگزار شد اما عملا بازسازی جدی انجام نشد و ما در این زمینه با اشتباهات  فرهنگی زیادی نیز روبرو بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha