• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96101809535
  • خبرنگار : 71505

دبیر شورای عالی ترافیک کشور:

طرح جدید ترافیک نه در دولت مصوب شده و نه در دستور کار شورای عالی ترافیک قرار دارد

طرح جدید ترافیک نه در دولت مصوب شده و نه در دستور کار شورای عالی ترافیک قرار دارد

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: طرح جدید ترافیک تنها در شورای ترافیک تهران بررسی شده است و باید تا قبل از 15 بهمن ماه نیز نهایی و مصوب شود.

پوریا محمدیان یزدی که خود در شورای ترافیک شهر تهران نیز به عنوان نماینده وزیر کشور حضور دارد در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تا کنون چهارچوب کلی این طرح در شورای ترافیک تهران بسته شده است اما هنوز قطعی نشده، امیدواریم این موضوع در شورای شهر تهران مطرح شود و نسبت به بحث قیمتی و عوارض تصمیم گیری لازم انجام شود.

وی افزود: برابر قانون اختیار تعیین موضوعاتی از جمله قیمتی و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک بر عهده شورای شهر تهران گذاشته شده است، لذا باید ابتدا بازخورد اعضای شورا را در این حوزه کسب کنیم چرا که تعیین سهمیه و یا افزایش و کاهش قیمت‌ها در اجرای این طرح تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: بحث قیمت‌گذاری در حوزه اختیارات شورای ترافیک تهران نیست و شورای شهر تهران باید پایه اولیه را در حوزه قیمت ارائه کند تا طرح در شورای ترافیک تهران قطعی شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با تاکید بر اینکه این طرح در دولت مصوب نشده و در دستور کار شورای عالی ترافیک نیز قرار نداشته است، افزود: این طرح تنها در شورای ترافیک تهران در جلسات مختلف یک ماهه گذشته مطرح شده و تا کنون تنها چهارچوب کلی آن مشخص شده اما مصوبه شورای ترافیک را نیز به صورت نهایی ندارد و ابلاغ نشده است.

محمدیان تصریح کرد: ظاهرا یک محدوده زمانی برای مصوب شدن این طرح گذاشته‌اند که براساس آن باید تا قبل از 15 بهمن ماه نهایی و مصوب شود و برای فرمانداری تهران ارسال شود. البته در هیات تطبیق فرمانداری تهران نیز باید مجددا بحث قیمت‌ها و عوارض کنترل شود تا با ضوابط و قوانین مغایرتی نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، مشروح این مصاحبه متعاقبا بر روی خروجی ایسنا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۸ ۱۶:۲۸

واقعا چه کسی داره راست میگوید شهرداری؟ پلیس؟شورای شهر؟ و ....

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۸ ۱۶:۳۴

هر دقیقه نظرات جدید و متناقض مطرح میشود کسی نیست سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف نماید داریم از برنامه ریزان شهری ناامید می شویم؟

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۰۸:۱۷

عدالت واقعي يعني اينكه هر خودرو با توجه به اينكه عوارض پرداخت مي كند حد اقل يك ماه حق داشته باشد در همه جاي شهر تردد كند و بتواند به دنبال كارهاي ضروري خود برود و هركسي بيشتر از يك ماه تردد داشت طرح را با قيمت بالاتر به او بفروشند و عوارض بيشتري هم پرداخت كند

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۲۶ ۲۲:۳۵

فقط فقط افزایش ترافیک ونابسمانی والودگی هوای تهران ومتراکم شدن ترافیک در پی دارد