• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96101809564
  • خبرنگار : 71038

دومین کنفرانس امنیتی تهران

سجادپور: از امنیتی کردن هر پدیده در منطقه بپرهیزیم

سجادپور: از امنیتی کردن هر پدیده در منطقه بپرهیزیم

رییس مرکز آموزش‌های سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه در دومین کنفرانس امنیتی تهران، تاکید کرد: اقتصاد و امنیت دارای پیوندی ساختاری هستند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد کاظم سجادپور بعدازظهر روز دوشنبه در دومین پنل این دوره از کنفرانس امنیتی تهران که با موضوع اقتصاد و امنیت منطقه‌ای و به ریاست محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه افزایش تعاملات اقتصادی فضای بهتری را برای ایجاد امنیت در منطقه فراهم می‌کند، در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: پدیده‌های امنیت‌زدا که اکنون در منطقه خاورمیانه وجود دارد ذات این منطقه نیستند و در واقع عواملی هستند که به منطقه تحمیل شده‌اند.

این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه منطقه غرب آسیا بیش از حد امنیتی شده و این مساله باعث شده که مسائل اقتصادی مورد توجه جدی قرار نگیرند، ادامه داد: ما باید از اینکه هر مساله‌ای را امنیتی کنیم بپرهیزیم و توسعه همکاری‌های اقتصادی را انتخاب کنیم.

سجادپور با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران موضوع اقتصاد مهم است و از نظر ایران، اقتصاد عامل ایجاد ثبات‌ و تولید امنیت است، ادامه داد: در همین چارچوب اراده جمهوری اسلامی بر این است که با تک تک همسایگان خود روابطی دوجانبه و مناسب داشته باشد چرا که این موضوع باعث افزایش امنیت منطقه می‌شود.

رییس مرکز آموزش‌های سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه همچنین به اهمیت روابط سه‌جانبه بین کشورها برای ایران اشاره کرد و گفت: گسترش روابط سه‌جانبه از ابتکاراتی است که ما در این دوره به جد آن را دنبال کرده‌ایم.

وی همچنین به موضوع همکاری‌های چندجانبه در قالب نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تعاملات انسانی در منطقه با محوریت ایران صورت می‌گیرد.

سجادپور همچنین با تاکید بر اینکه ما از گذرگاه توسعه اقتصادی می‌توانیم امنیت ایجاد کنیم، ادامه داد: در همین چارچوب همان‌طور که اشاره کردم باید از امنیتی کردن تمام پدیده‌ها نیز عبور کنیم. تولید اراده سیاسی و عمل سیاسی می‌تواند مسیرهای گسترده تعاملات اقتصادی را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: ما خواهان منطقه قوی و متوازن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha