• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96101809576
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ دی بخوانید؛

مواضع رسمی درباره حوادث اخیر/افزایش وام ازدواج/خودکشی در اوین و...

مواضع رسمی درباره حوادث اخیر/افزایش وام ازدواج/خودکشی در اوین و...

آغاز توزیع سودسهام عدالت بین ثبت نام شدگان قطعی، افزایش سقف وام ازدواج تا پانزده میلیون تومان، ناگفته‌های محمد هاشمی از درگذشت «آیت‌الله»، آخرین وضعیت دانشجویان بازداشت شده دانشگاه علامه طباطبایی، ‌افزایش دوبرابری تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس، الزام صدا و سیما به همکاری در اقتصاد مقاومتی، دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره اعتراض‌های اخیر ایران، گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره ایران و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، هجدهم دی ماه ۱۳۹۶ است.

+

رییس جمهور در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اگر نقد با امید، اراده و راه حل درست همراه باشد، بسیار مفید است، اظهارداشت: همه جا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند اما مردم به حق می گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید.

در جریان جلسه امروز صبح رییس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی،   با موافقت رییس جمهور سقف وام ازدواج به جوانان از ده میلیون به پانزده میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین با موافقت رییس جمهور، توزیع سودسهام عدالت به مشمولین ثبت نام شده قطعی این طرح، از امروز، ۱۸ دی ماه آغاز می شود. آن دسته از مشمولین که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این رقم در نوبت های بعدی تا ۱۵۰ هزار تومان تکمیل می شود.

ناگفته‌های محمد هاشمی از درگذشت «آیت‌الله» + ویدئو

«آقای هاشمی در ماه‌های آخر عمرشان چند باری درباره‌ وضعیت کشور صحبت کردند و تاکیدشان این بود که مردم راه‌شان را پیدا کرده‌اند و سفارش‌شان هم به ادامه حرکت اعتدالی بود و در برابر مردم، گروه‌های افراطی را در اقلیت می‌دیدند. براساس گفته‌های ایشان و آینده‌نگری‌ای که داشتند این اقلیت افراطی نمی‌توانند کاری کنند هرچند که به حضورشان ادامه می‌دهند.»

دبیر روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تشریح آخرین وضعیت دانشجویان بازداشت شده دانشگاه علامه طباطبایی  از آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه طی روزهای گذشته و بی اطلاعی از وضعیت برخی دیگر از آنان خبر داد.

در همین رابطه معصومه ابتکار در توییتر خود نوشت: حسن روحانی در جلسه اخیر هیات دولت بر آزادی مابقی دانشجویان بازداشت شده تاکید کرده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تاکید رئیس قوه قضائیه بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر بازداشتی‌های اخیر خبر داد.

همچنین سیدسلمان سامانی در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت کشور گفت: بررسی اعتراضات اخیر در شورای امنیت کشور با نگاه دقیق، علمی و جامعه‌شناسانه در حال انجام است. وی به همه جریان‌های سیاسی، احزاب، گروه‌ها، رسانه‌ها و صاحب‌نظران تاکید کرد که توجه داشته باشند امنیت و معیشت مردم را سیاسی نکنیم و خط قرمز ما منافع و مصلحت کشور باشد.

با اصرار کمیسیون عمران توزیع قیر رایگان از سر گرفته می‌شود. یک عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به توقف توزیع قیر رایگان از ابتدای آذرماه سال‌جاری گفت: علت این توقف اختصاص منابع درآمدی ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها و مخالفت سازمان برنامه و بودجه با انجام این کار بود.

همچنین رییس کمیسیون انرژی مجلس از ‌افزایش دوبرابری تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با افتتاح فاز دوم خبر داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از تصویب طرحالزام صدا و سیما به همکاری در اقتصاد مقاومتیخبر داد و گفت:تولید و پخش برنامه‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغال، کار و آموزش‌های  فنی و حرفه‌ای در این حوزه از مفاد این طرح است که با تصویب نهایی در صحن علنی مجلس به اجرا گذاشته می‌شود.

وزیر خارجه آلمان از دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره اعتراض‌های اخیر ایران خبر داد.

این در حالی است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که سفر ظریف به منظور شرکت در نشستی با حضور موگرینی و سه وزیر امور خارجه اروپایی آخر هفته جاری برگزار می‌شود، گفت: دعوتی که صورت گرفته از طرف خانم موگرینی و صرفا به منظور بررسی اجرای برجام است. وی درباره جلسه شورای امنیت در موضوع اعتراض‌ها در ایران گفت: جلسه اخیر شورای امنیت شکستی در ادامه شکست‌های ترامپ در سطح جهان بود.

تندیس امین‌الضرب به وزیر امور خارجه اهدا شد و محمدجواد ظریف در دومین دوره مراسم اهدای نشان امین‌الضرب که امروز ۱۸ دی ماه در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه مردم خط خودشان را از خشونت و برهم زدن کشور جدا کرده‌اند، اظهار کرد که باید اعتراض و انتقاد مردم را با گوش جان بشنویم

کاخ سفید بامداد روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ و امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌اش در یک تماس تلفنی درباره ایران و کره شمالی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان موافق بستن همه پیام رسان ها و فضای اینترنت نیستیم، بر لزوم ضابطه مندسازی فضای مجازی و شناسنامه دار شدن فعالان این فضا تأکید کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و پیام رسان ها باید شفاف و با رعایت امنیت ملّی و حقوق مردم باشد. رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حساب افراد موثر در آشوب ها از اغفال شدگان جداست خطاب به دادستان ها و قضات رسیدگی کننده به پرونده بازداشت شدگان حوادث اخیر نیز گفت: نباید همه بازداشت شدگان را به یک چشم دید.

معاون رئیس قوه قضائیه نیز در حاشیه راهپیمایی مردم شهر آبیک علیه ناآرامی‌ها و اغتشاش‌های اخیر گفت: تمام افرادی که سرحلقه اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر بوده‌اند، شناسایی و یا دستگیر شده‌اند. وی تاکید کرد: آشوبگران به اشد مجازات می‌رسند.

همچنین با اشاره به حوادث اخیر در کشور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت دادگستری گفت: با افرادی که موجب از بین رفتن نظم عمومی شدند و خطوط قرمز نظام را زیر پا گذاشتند، برخورد کیفری و قضایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران توضیحاتی را پیرامون خودکشی یکی از متهمان به نام «سینا قنبری» در زندان اوین ارائه داد و گفت:‌ در بامداد روز شنبه مورخ 16 دی ماه سال جاری یکی از زندانیان زندان اوین به نام سینا قنبری فرزند علی‌اکبر با مراجعه به دستشویی قرنطینه زندان اقدام به خودکشی از طریق حلق‌آویز کردن خود کرده است.

همچنین گزارش کامل ایسنا از سخنرانی های دومین کنفرانس امنیتی تهران را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha