• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96101809715
  • خبرنگار : 71038

دومین کنفرانس امنیتی تهران

همام حمودی: جز با تکیه بر محور مقاومت نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم

همام حمودی: جز با تکیه بر محور مقاومت نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار کرد: جز با تکیه بر محور مقاومت نمی‌توانستیم با تروریسم داعش مبارزه کنیم.

به گزارش ایسنا، همام حمودی عصر امروز (دوشنبه) در پنل سوم دومین کنفرانس امنیتی تهران که با موضوع دفاع و امنیت منطقه‌ای و به ریاست حسین دهقان وزیر سابق دفاع برگزار شده بود، در پاسخ به این سوال که نقش جریان مقاومت در مقابله با تروریسم چیست، اظهار کرد: تجربه عراق و سوریه به ما نشان داد که جز با تکیه بر محور مقاومت نمی‌توانستیم با تروریسم داعش مقابله کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های دولت و ملت عراق در مبارزه با داعش و تفکر تکفیری، گفت: داعش صرفا یک گروه نظامی نبود بلکه در راستای تولید اندیشه و عقیده نیز حرکت می‌کرد. آنها به دنبال مرگ بودند و در همین چارچوب آموزش‌های پیچیده نظامی را نیز پشت سر گذاشته بودند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه ارتش عراق با کمک پیش مرگ کرد و همچنین حشدالشعبی در برابر این گروه خطرناک تروریستی ایستاد، ادامه داد: فتوای مرجعیت عراق نیز در این مبارزه بسیار موثر بود. فتوای مرجعیت عراق باعث شد که تعداد زیادی از جوانان به صورت داوطلبانه وارد عرصه مبارزه با داعش شوند.

حمودی با بیان اینکه مقاومت در عراق در چارچوب قانون فعالیت کرد و در چارچوب عقلانیت و با کمک ارتش و دولت عراق مبارزه با داعش را به پیش برد، گفت: تعداد زیادی از افرادی که در مبارزه با داعش شهید شدند از برادران عراقی بودند البته تعدادی از برادران ایرانی و لبنانی نیز در این مبارزه شهید شدند و ما از همکاری آنها برای مبارزه با داعش تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنده اصلی مقابله با داعش، مردم، دولت عراق و کشورهای کرد بودند، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت:‌ صهیونیست‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نوعی مسبب اصلی تمام بحران‌های منطقه هستند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه تصمیم ترامپ باعث انسجام مجدد مسلمانان شد، تصریح کرد: ترامپ با تصمیمی که گرفت به تمام مصوبات بین‌المللی به نوعی اهانت کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مساله قدس و آزادی فلسطین باید در صدر توجه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: قطب‌نمای حرکتی ما باید به سمت آزادی قدس باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha