• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96101809722
  • خبرنگار : 71405

دومین کنفرانس امنیتی تهران

رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین: توافق بالفور زندگی مسلمانان را مسموم کرد

رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین گفت:‌ با وجود اینکه ۱۰۰ سال از توافق بالفور می‌گذرد اما همچنان اثرات شوم این توافق بر زندگی مسلمانان سایه افکنده است.

به گزارش ایسنا، محمد البحیثی رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین در سومین پنل از کنفرانس امنیتی تهران که عصر امروز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از دیپلمات‌ها و مسئولان لشکری و کشوری داخلی و خارجی برگزار شد، گفت:‌ ۴۰ روز پیش دولت بریتانیا اصرار کرد تا صدمین سالگرد بالفور را جشن بگیرد. این در حالی است که بالفور بیانیه شومی است که زندگی مسلمانان را مسموم کرده است.

وی ادامه داد: فلسطینی‌ها ۷۰ سال است به خاطر این توافق شوم آواره شده‌اند، متاسفانه این توافق انجام شد و شاهد بودیم که ترامپ هم با چنین مسائلی همسو است در واقع آمریکا در راس امپریالیسم جهانی قرار گرفته است.

رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین با تاکید بر اینکه ملت فلسطین و کل کشورهای منطقه همسو هستند، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین به این ظلم، نه گفته است و ما هم از آن حمایت می‌کنیم و تمام فشارهای آنها بر ما و ایران هم به واسطه همین ایستادگی است.

همچنین شربل وحبی مشاور رییس‌جمهور لبنان نیز در این پنل خاطرنشان کرد که اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند تا از نظر قومی و سیاسی حاکمیت یهود را در اراضی اشغالی مستقر کنند و لازم است تا کشورهای اسلامی به مساله فلسطین ایمان داشته باشند تا فلسطینیان پیروز شوند.

وی ادامه داد: اولین چالش جهان اسلام، مقابله با رژیم صهیونیستی در منطقه است. آنها به دنبال تاسیس دولت یهودی هستند و همچنین پروژه هسته‌ای خود را دنبال می‌کنند.

مشاور رییس‌جمهور لبنان در پایان خاطرنشان کرد: لبنان باور دارد که برخی از کشورهای منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی نمی‌کنند اما لازم است تا برای پیروزی فلسطین همه ملت‌های اسلامی با یکدیگر متحد شوند و این تنها راهی است که پیش‌روی ما قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha