• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 96101910337
  • خبرنگار : 71523

سخنگوی شرکت ملی نفتکش:

چین برای اطفای حریق نفتکش همکاری نمی‌کند / تیم ژاپنی فردا به محل حادثه می‌رسد

چین برای اطفای حریق نفتکش همکاری نمی‌کند / تیم ژاپنی فردا به محل حادثه می‌رسد

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه دولت چین برای اطفای حریق نفتکش ایرانی همکاری نمی‌کند، اظهار کرد: به ایران قول داده‌اند که تیم اطفای حریق خود را ساعت ۴ صبح به وقت محلی و نیمه‌شب به وقت ایران وارد عمل کنند.

محسن بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه میزان آتش نفتکش ایرانی نسبت به صبح تغییری نکرده است، اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که ارسال شده است، ساعت ۱۷ انفجاری روی عرشه صورت گرفت که شدت آن به مرور زمان کم شد.

وی درباره این انفجار توضیح داد: ممکن است علت این انفجار محموله‌هایی باشد که در مخازن کشتی وجود دارند یا نفوذ امواج به داخل کشتی علت این حادثه باشد که این یک اتفاق طبیعی است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به عدم همکاری دولت چین برای اطفای حریق گفت: دولت چین قول داده نیمه شب به وقت ایران و ساعت ۴ صبح به وقت محلی تیم اطفای حریق خود را وارد عمل کند. چین امکانات خوبی اطراف نفتکش آتش‌گرفته جمع کرده اما مشخص نیست چرا از این امکانات استفاده نمی‌کند.

بهرامی با اشاره به مذاکره با ژاپن برای همکاری در اطفای حریق گفت: ژاپن تیم خود را اعزام کرده و احتمالا تیم ژاپنی فردا شب به محل برسد.

وی در ادامه در مورد پیکر پیداشده یکی از مفقودین نیز گفت: هویت این پیکر هنوز مشخص نیست. ما از دولت ژاپن درخواست عکس کرده‌ایم که این عکس را هنوز ارسال نکرده‌اند. برای تعیین هویت، پزشکی قانونی باید نمونه بگیرد و این نمونه را به ایران ارسال کند.

به گزارش ایسنا، یک نفتکش ایرانی روز شنبه با یک کشتی باربری چینی برخورد کرد که بر اثر این برخورد بلافاصله آتش گرفت و ۳۲ خدمه این کشتی ناپدید شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۱۹:۵۱

به هر کشوری که ایران دست کرد توی عسل و دادخورد دستش را دندان گرفت این یک واقعیت تلخ است که هر روز تکرار می شود.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۲۰:۰۱

البته اگر فردایی برای این کشتی و پرسنل نگون بخت وجود داشته باشد

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۲۰:۰۳

Chera keshvareh iran nabayad jhodadh satee atashneshan befrestad, chera khoutouteh keshtihayeh lmaftjesh ba baghueyeh yek hast

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۲۰:۵۴

از ابتدا هم معلوم بود چین با مسامحه داره برخورد میکنه.همون ساعات اول تمام خدمه کشتی چینی نجات داده شدند.اما حتی یکنفر از خدمه کشتی ایرانی........

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۲۱:۴۶

یکی از اقدام حدود دوساعت قبل از داخل موتورخانه نفت کش درحال سوختن خبرداد که تعدادی از خدمه اونجا گرفتار شدن. لطفا هرچه سریعتر برای نجات اقدام کنید. تعداد زیادی از مردم نگران خدمه هستن. خانواده هایی که چشم انتظار خبر خوش هستن