• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96102010666
  • خبرنگار : 71415

وزیر دفاع پاکستان: همکاری‌های نظامی و اطلاعاتیمان با آمریکا معلق شده‌اند

وزیر دفاع پاکستان: همکاری‌های نظامی و اطلاعاتیمان با آمریکا معلق شده‌اند

وزیر دفاع پاکستان گفت کشورش در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای معلق کردن کمک‌های امنیتی به پاکستان همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی خود با آمریکا را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، خرم دستگیر، وزیر دفاع پاکستان در یک سخنرانی در یک کنفرانس امنیتی در این کشور گفت: اکنون بیش از هر زمان ضروری است که پاکستان یک گفت‌وگوی صریح با آمریکا درباره تمامی مسائل مطرح داشته باشد.

او گفت: آمریکا به رغم هزینه کردن میلیاردها دلار و کشته شدن سربازانش نتوانسته در جنگ افغانستان پیروز شود و در ۱۵ سال گذشته نیز تنها توانسته کنترل ۴۰ درصد از افغانستان را در دست داشته باشد.

او اظهار داشت: آمریکا باید با این مناطق کنترل نشده برخورد کند به جای آنکه انگشت اتهام را به سمت نقش آفرینی پاکستان بگیرد. معلق شدن کمک‌های نظامی آمریکا به پاکستان هیچ اهمیتی ندارد. گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور در دو سال گذشته با تعلیق روبرو شده است. گفت‌وگوهای سطح بالا با آمریکا تا زمانی که در گفت‌وگوهای سطح کاری انسجام وجود نداشته باشد هیچ کارایی نخواهد داشت.

دستگیر خاطر نشان کرد: درخواست‌های غیرمنطقی و ادعاهای آمریکا به طور جدی بر تلاش‌های پاکستان به منظور تضمین صلح در منطقه و در جهان تاثیر گذاشته‌اند.

او گفت: فداکاری‌های پاکستان در جنگ با تروریسم قابل انکار نیست و اجازه نخواهد داد که این کشور تبدیل به سپر بلا شده و جنگ افغانستان به خاک آن کشیده شود. پاکستان در ضمن رویارویی با تهدید خارجی در مرز شرقی خود با هند چالش‌هایی را داشته و با چالش تهدید داخلی تروریسم نیز روبرو است.

او همچنین تاکید کرد که اجرای موفقیت آمیز عملیات ضد تروریستی موسوم به "ضرب عزب" و دیگر عملیات‌های جاری سبب شده که پاکستان و منطقه تبدیل به پایگاه صلح و آرامش شوند.

او همچنین گفت که حضور حجم عمده‌ای از پناهجویان افغان در خاک پاکستان یک عامل دیگر بی‌ثباتی در داخل کشور ما است.

دستگیر در عین حال اظهار داشت که صلح پایدار در افغانستان بخشی از سیاست خارجی پاکستان است.

به گفته وزیر دفاع پاکستان، آمریکا به جای آنکه به امنیت در مرز پاکستان و افغانستان کمک کند دائما سرگرم اتهام‌زنی علیه پاکستان است.

او همچنین اظهار داشت که در سال ۲۰۱۶ اقدامات تحریک آمیز هند علیه پاکستان به بیش از ۱۳۰۰ مورد بالغ شده است.

وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد: با وجود آنکه آمریکا می‌خواهد پاکستان را متقاعد کند که همچون خودش هند را یک شریک راهبردی در نظر بگیرد اما پاکستان صراحتا هند را یک تهدید علیه صلح و ثبات خود تلقی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha