• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96102010838
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ دی بخوانید؛

قول رفع فیلتر تلگرام/سفر برجامی ظریف/کاهش مجازات اعدام

قول رفع فیلتر تلگرام/سفر برجامی ظریف/کاهش مجازات اعدام

قول مساعد مسئولان برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا، درخواست بازدید مجمع نمایندگان تهران از بازداشتگاه اوین، قول رئیس دیوان محاسبات برای توسعه سواحل مکران، تشریح آخرین وضعیت نفتکش ایرانی، سفر برجامی ظریف به مسکو و بروکسل، جمعه؛ ترامپ در مورد تمدید تعلیق تحریم‌های ایران تصمیم میگیرد، آرزوهایی که با «موسسات مالی غیرمجاز» بر باد رفت، قدردانی منتظری از دادستان‌ها برای مرزبندی در رفتار با معترضین و برخورد با مجرمین ناآرامی‌ها و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیستم دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول مساعد مسئولان برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا(پنج‌شنبه) در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که وزارت خارجه مامور به تهیه شکایتی به سازمان ملل و مراجع قانونی بین‌المللی درباره کمک‌های آمریکا و عربستان برای ایجاد اغتشاش در کشور و به دنبال آن وارد شدن خسارات شد.

همچنین محمدرضا عارف  نشست مجمع ۳۵ نفره نمایندگان تهران با سازمان اطلاعات استان تهران را تشریح کرد و از درخواست بازدید مجمع نمایندگان تهران از بازداشتگاه اوین خبر داد.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات نیز در سفر به چابهار گفت: دیوان محاسبات کشور همه توان خود را برای کمک بتوسعه سواحل مکران بکار خواهد گرفت. وی افزود: سواحل مکران آینده روشنی برای توسعه و پیشرفت دارد و نیاز است مسئولان به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق در نفتکش ایرانی را تشریح کرد و پیشنهاد داد معاون اول رئیس‌جمهور برای تسریع در این عملیات با نخست وزیر چین تماسی را برقرار کند. وی افزود: تا به امروز تا حدودی آتش فروکش کرده و ۹ آتش‌خوار چینی چند روز است که در اطراف کشتی مستقر هستند اما به نظر می‌رسد چینی‌ها به دو دلیل تعلل دارند.

در هین ارتباط حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با بیان اینکه ما به طرف چینی برای اعزام گروه زبده جهت خاموش کردن کشتی نفتی اعلام آمادگی کرده‌ایم گفت: در حال حاضر نمی‌توان نفیا و اثباتا در مورد وضعیت سرنشینان این کشتی اظهارنظری کرد.

سفر برجامی ظریف به مسکو و بروکسل

مجمد جواد ظریف در چارچوب رایزنی های مستمر وزرای امور خارجه روسیه و ایران بویژه در خصوص برجام به مسکو سفر کرده است و همچنین روز پنجشنبه بنا به دعوت فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بلژیک می رود و در بروکسل به همراه وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس آخرین تحولات مربوط به برجام را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهند داد.

این درحالی است که ارنست مونیز، وزیر انرژی پیشین آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود ضمن اینکه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را هدیه‌ای به ایران دانست نوشت: اگر ما از توافق هسته‌ای با ایران خارج شویم، کاری که انجام می‌دهیم این است که یک هدیه به این کشور تقدیم می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ترامپ روز جمعه در مورد تمدید تعلیق تحریم‌های ایران تصمیم می‌گیرد. به گفته دیوید گلدشتین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ترامپ قرار است پیش از اعلام تصمیم خود در هفته جاری با رکس تیلرسون وزیر خارجه و جیمز متیس وزیر دفاع خود در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کند.

در همین رابطه حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با نخست‌وزیر اسبق ایتالیا گفت: کشورهای اروپایی می‌توانند با فاصله گرفتن از سیاست‌های نادرست آمریکا، به برقراری ثبات و جلوگیری از خشونت و افراط گرایی کمک کنند.

آرزوهایی که با «موسسات مالی غیرمجاز» بر باد رفت

مشکلات به وجود آمده در رابطه با فعالیت موسسات مالی و اعتباری اخیراً بسیاری از افراد جامعه را درگیر کرده است. تعدادی از این موسسات با تبلیغ سودهای کلان در قالب سپرده‌گذاری، باعث ترغیب مردم برای سپردن سرمایه‌های خود به این موسسات شدند.

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه هفتگی اعضای این شورا، هدایت‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری، حضور غیرتمند، باشکوه و به‌موقع مردم را عامل شکست توطئه اغتشاشگران دانست. وی افزود:اغتشاشات اخیر را حادثه‌ای تأسف‌بار برشمرد و افزود: این حوادث با برنامه‌ریزی قبلی و با هماهنگی دشمنان خارجی و بعضی عوامل داخلی صورت گرفته است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور طی نامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی، انقلاب و نظامی سراسر کشور از تلاش‌های آن‌ها به منظور هدایت و حمایت از نیروهای امنیتی و انتظامی و مرزبندی در رفتار با معترضین و برخورد با مجرمین در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر قدردانی کرد.

حسین میرمحمد صادقی با اشاره به اینکه با اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، مجازات اعدام کاسته می‌شود گفت: در اصلاحات جدید قانون مبارزه با مواد مخدر، مجازات اعدام محدود به مواردی شده که افرادی به شکل باندی و سازمان یافته یا به شکل مسلحانه و... اقداماتی را انجام دهند.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha