• شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96102312144
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۳ دی بخوانید؛

بررسی بودجه۹۷در مجمع تشخیص/گفت‌وگوی ایران و چین درباره «سانچی»/ممنوعیت افزایش حقوق مقامات

بررسی بودجه۹۷در مجمع تشخیص/گفت‌وگوی ایران و چین درباره «سانچی»/ممنوعیت افزایش حقوق مقامات

تاکید وزارت کشور برای تعامل بیشتر با علما و مراجع تقلید، ادامه بررسی ناآرامی‌های اخیر در جلسه کمیسیون امنیت، ارائه موضوع تعطیلات زمستانی مدارس به مجلس در صورت نیاز، ممنوعیت کاهش اعتبارات پژوهشی توسط دستگاه‌های اجرایی، حضور ظریف در اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، خط و نشان ترامپ برای ایران و متحدان اروپایی برجام، بیانیه وزارت خارجه در خصوص تمدید تعلیق تحریم‌ها توسط دولت آمریکا، گفتگوی تلفنی ظریف با همتای چینی درباره نفتکش ایرانی، بررسی انطباق لایحه بودجه سال ۹۷ با سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری از تاکید وزارت کشور برای تعامل بیشتر با علما و مراجع تقلید خبر داد. سید سلمان سامانی  با بیان اینکه در جلسه شورای معاونین وزارت کشور به ارتباط هرچه بیشتر و تعامل موثر وزارت کشور، استانداری ها  و فرمانداریها با علما، روحانیون و مراجع تقلید تاکید شد، اظهار کرد: قرار شد به صورت مستمر گزارش اقدامات وزارت کشور به مراجع و علما داده شود و این عزیزان در جریان اقدامات قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با تاکید بر اینکه نباید نگرانی‌های دغدغه‌مندانه در خصوص آسیب بعد از آزاداندیشی موجب محدودیت در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی شود، گفت: تاکنون هیچ دانشجویی بابت بیان عقاید و آزاداندیشی خود در دانشگاه‌ها دچار آسیب نشده است و اگر موردی هم وجود داشته باشد، دانشجویان مراجعه کنند تا با جدیت پیگیری کنیم.

در همین راستا مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید ضمن احترام به حق قانونی اعتراض، بسترهای مناسب برای تجلی شدن آن فراهم شود، گفت: لازم است در مقطع کنونی مراجع امنیتی و قضایی با تسریع در بررسی پرونده بازداشتی‌ها، اعتمادسازی کنند و مردم بدانند که هیچ مشکلی برای بی‌گناهان به وجود نمی‌آید.

ادامه بررسی ناآرامی‌های اخیر در جلسه کمیسیون امنیت دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس خواهد بود و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی طرح‌ها و لوایح در دستور کاری خود، ‌ میزبان وزرای علوم، آموزش و پرورش، اقتصاد، صنعت و معدن، نفت، نیرو، راه و شهرسازی، ‌ کشور، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سوالات نمایندگان هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ از ممنوعیت کاهش اعتبارات پژوهشی توسط دستگاه‌های اجراییخبر داد. همچنین با تصویب کمیسیون تلفیق؛ افزایش حقوق مقامات در سال ۹۷ ممنوع شد.

همچنین معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره اینکه آیا طرح تعطیلی زمستانه مدارس نیاز به مصوبه مجلس دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه مباحث قانونی مطرح است و در صورت نیاز موضوع تعطیلات زمستانی مدارس به مجلس ارائه می‌شود.

کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز امروز به ریاست محسن رضایی و با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و اعضای کمیسیون به منظور بررسی انطباق لایحه بودجه سال ۹۷ با سیاست‌های کلی نظام  تشکیل جلسه داد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در  اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی حضور یافت.

وزیر امور خارجه در این مراسم  گفت: گفت‌وگو یک ضرورت امنیتی و حیاتی است. متأسفانه امروز فردی در آمریکا قدرت را به دست گرفته که فهم و درکی از روابط فرهنگی ملت‌ها ندارد

همچنین ظریف در گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود درباره نفتکش ایرانی بر لزوم انجام تعهدات همه طرف‌ها در سانحه اتفاق افتاده برای نفتکش ایرانی تاکید کرد.

رییس‌جمهور آمریکا بنا به توصیه برخی از اعضای دولت خود و همچنین معدود مشاوران آگاهش تصمیم گرفت که علی‌رغم میل باطنی‌اش و با استفاده از زبان تهدید و کشیدن خط و نشان برای ایران و هم پیمانان اروپایی‌اش برای بار سوم تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را در چارچوب برجام تمدید کند.

در همین ارتباط وزارت خارجه در بیانیه ای در خصوص تمدید تعلیق تحریم‌ها توسط دولت آمریکا آورده است: استحکام درونی برجام و حمایت بین المللی از این توافق، راه را بر تلاش های آقای ترامپ، رژیم صهیونیستی و اتحاد نامیمون تندروهای جنگ طلب برای لغو این توافق یا ایجاد تغییرات در آن بسته است.  

وزارت امورخارجه آلمان پس از اعلام شروط رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در برجام اعلام کرد که برلین خواهان ادامه اجرای توافق هسته‌ای و متعهد به آن است.

همچنین سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه ه با تاکید بر اینکه مسکو و اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای متعهد می ماند گفت: هیچ منطقی برای بزرگ‌نمایی تصمیم ترامپ جهت ادامه تعلیق تحریم‌های ایران وجود ندارد.

رئیس دیوان عدالت اداری از شعب بدوی و تجدیدنظر و شعب اجرای احکام دیوان عدالت اداری خواست پرونده‌های قبل از سال ۹۵ تا پایان امسال را مختومه کنند و ضمن طرح این موضوع از قضات دیوان عدالت اداری خواست در این زمینه اهتمام لازم را مبذول دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha