• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96102412673
  • خبرنگار : 71505

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم ارائه برنامه عملیاتی توسط شهرداری تهران برای آینده تهران

لزوم ارائه برنامه عملیاتی توسط شهرداری تهران برای آینده تهران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر لزوم ارائه برنامه عملیاتی‌ توسط شهرداری تهران برای آینده تهران گفت: بهتر است که از گذشته به عنوان یک درس استفاده کنیم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم. امروز زمان ارائه برنامه عملیاتی و جدی‌تر برای شهر تهران است.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش تحول و تحویل شهرداری تهران که توسط شهردار تهران صورت گرفت، گفت: گزارش ارائه شده توسط شهردار تهران گزارش بسیار مناسبی همراه با آمارهای دقیق از بخش‌های مختلف بود. شش ماه زمان قابل توجهی بود که بتوان شناخت مناسبی از وضعیت موجود به عنوان یک ضرورت برنامه ریزی‌های آینده به دست آوریم.

عضو شورای شهر تهران افزود: متأسفانه وضعیت شهر تهران در بخش‌هایی بی نهایت بحرانی شده، به شکلی که در زیرپهنه‌های طرح تفصیلی امروز تهران اشباع شده و درآمدهای شهرداری و شهر کاهش پیدا کرده و بدتر از آن با رویکرد دولت و مجلس مالیات بر ارزش افزوده نیز از شهرداری تهران گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: با این حجم نیروی انسانی موجود در شهرداری تهران و هزینه‌هایی که تهران به عنوان پایتخت متحمل شده است نتوانسته‌ایم راهکار قابل اتکایی را احصا کنیم. لذا درخواست من از شهردار تهران و معاونینش این است که گذشته را در حد یک درس گرفتن در نظر بگیرند و به برنامه ریزی‌های دقیق برای آینده مشغول شوند.

سالاری تاکید کرد: امروز همه شورا و شهرداری از یک طیف فکری هستند و مردم عدم موفقیت را از آنها نمی‌پذیرند. لذا نیاز است که شهرداری تهران برنامه ریزی عملیاتی‌تر و جدی‌تری را پس از ارائه این گزارش اعلام کند تا مشخص شود که چه می‌خواهد انجام دهد.

وی با تاکید بر محدودیت‌هایی که برای توسعه سخت افزاری در شهر تهران همچون اجرای پروژه‌های عمرانی، پل سازی، تونل سازی و ... وجود دارد افزود: در حوزه‌های نرم افزاری نوسازی بافت‌های فرسوده، ایمنی، باغات و فساد ستیزی و ... باید شهرداری اعلام کند که چه برنامه‌ای دارد و بی تردید در آخر کار نیز باید به مردم اعلام کنیم که چه کاری انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha