• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96102513173
  • منبع : فضای مجازی

ادامه همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان سانچی

ادامه همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان سانچی

شخصیت‌ها، احزاب و نهادهای سیاسی امروز هم با صدور پیام‌هایی درگذشت پرسنل کشتی نفتکش سانچی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا،شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درگذشت پرسنل نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

وقوع سانحه ناگوار و دلخراش آتش سوزی برای نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، موجی از اندوه را در کشور گستراند.

این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به ‏ویژه خانواده های داغدار از صمیم قلب تسلیت عرض نموده و برای آن جان‏باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه حفظ اقتدار اقتصادی کشور هستند، علّو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت می داریم.

پیام تسلیت معاون پارلمانی رئیس جمهور

معاون پارلمانی رئیس جمهور با انتشار پیامی جان باختن شهادت گونه 30 ملوان جان برکف جمهوری اسلامی ایران را در حادثه نفتکش سانچی تسلیت گفت.

حسینعلی امیری در این پیام تاکید کرد: متاسفانه به رغم تلاش های گسترده فنی و دیپلماتیک دولت جمهوری اسلامی ایران و پیگیری های شبانه روزی، به علت گستردگی حادثه و حجم زیاد دود و آتش امکان نجات سرنشینان نفتکش سانچی میسر نشد، هر چند که به گفته کارشناسان ملوانان جان برکف احتمالا در همان ساعات اولیه حادثه، جان به جان آفرین تسلیم کرده بودند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: سرنشینان زحمتکش این نفتکش در واقع مجاهدان عرصه اقتصاد مقاومتی بودند که برای توسعه و سربلندی ایران تلاش می کردند و غریبانه در این راه جان باختند.
امیری در ادامه پیام خود جان باختن شهادت گونه این ملوانان را به ملت بزرگ ایران و بویژه به خانواده ها، دوستان و همکاران این عزیزان تسلیت گفته و از خداوند عز و جل برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان شان صبر و اجر جمیل مسالت نموده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور عصر یکشنبه نیز به نمایندگی از رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع خانواده های جان باختگان نفتکش سانچی حضور یافت و تسلیت و همدردی رئیس جمهور و دولت را به آنان ابلاغ کرد.

پیام تسلیت جامعه اسلامی مهندسین

بسمه تعالی
ایران عزیز به سوگ دریادلانی نشست که در میان آب و آتش آسمانی شدند. دلاورانی که رنج سفری پرخطر را برای وطن به جان خریدند اما افسوس که این سفر بازگشتی نداشت و نه فقط خانواده های داغدار آنان بلکه ملتی را چشم انتظار خویش گذاشتند و اکنون حسرت دیدار ققنوس هایی که از دریای آتش پر کشیدند، دل هر ایرانی را به درد می آورد.
جامعه اسلامی مهندسین با اندوه فراوان، عروج پرسنل دریادل نفتکش سانچی را به خانواده های گرانقدر ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علوّ درجات برای آن دریادلان آسمانی و صبر و اجر جزیل برای خانواده های داغدار ایشان مسألت دارد.
جامعه اسلامی مهندسین

علیرضا عنایتی، سفیر ایران در کویت نیز در پیامی درگذشت دریانوردان ایرانی را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه‌ دلخراش درگذشت مصیبت بار و دردناک کارکنان کشتی نفت‌کش سانچی، آتش غم را بر دل ایران و ایرانیان برفروخت و جان‌ها را در تلاطم اندوهی جانکاه غرق کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، این مصیبت بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران و بازماندگان آن عزیزان، صمیمانه تسلیت گفته، از خداوند بزرگ برای آنان رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نماید.

رئیس حزب حکمت ملی عراق جان باختن 32 پرسنل نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

عمار حکیم در پیامی اعلام کرد: با نهایت تاسف از جان باختن تعدادی از دریانوردان ایرانی در یک حادثه در دریای چین مطلع شدیم.

در این پیام آمده است: ما این حادثه را به امام خامنه‌ای (دام‌ظله) رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت ایران و خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم که آنها را مورد مغفرت خود قرار دهد.

هم‌چنین دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران طی بیانیه‌ای حادثه غرق شدن کشتی سانچی و جان باختن 32 نفر از هموطنانمان را در آب های ژاپن تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: حادثه تلخ و غم انگیز جان باختن غریبانه 32 نفر از مهندسان ایرانی کشتی سانچی در آبهای دور دست که موجب تالم و تاثر شدید ملت ایران شد را به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم. برای خانواده‌های این عزیزان که در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورشان جان باخته‌اند از درگاه خداوند متعال صبر و بردباری و برای جان باختگان نیز علو درجات را مسئلت داریم.

پیام تسلیت رییس ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مناسبت شهادت کارکنان نفتکش سانچی

محمد مخبر رییس ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پیامی  شهادت کارکنان نفتکش سانچی  را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است : درگذشت جانکاه و تاثربرانگیز کارکنان خدوم کشتی نفت کش را که به حق مجاهدان جبهه اقتصاد بودند خدمت خانواده های داغدار و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می نمایم.

بی تردید درگذشت این عزیزان که تا لحظات آخر عمر در حال مجاهدت برای اعتلای ایران بودند داغی است بر دل تمام مردم ایران. از خداوند رحمان، رحمت برای این مجاهدان و صبر برای بازماندگان آرزومندم.

تسلیت رئیس دیوان عالی کشور در پی جان باختن خدمه نفتکش سانچی

رییس دیوان عالی کشور در پیامی با خانواده های داغدار درگذشتگان حادث نفتکش ایرانی سانچی ابراز همدردی کرد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین کریمی ریاست دیوان عالی کشور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه تلخ و تاسف بار جان باختن ملوانان عزیز نفتکش ایرانی سانچی را به عموم هموطنان عزیز مخصوصاً خانواده های داغدیده و عزادار آن عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آنان علوّ درجات و برای خانواده های داغدارشان صبر و اجر مسئلت می‌نماییم.

جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در پیام های جداگانه‌ای، جان باختن دریانوردان نفتکش سانچی را به ملت ایران و خانواده داغدار این عزیزان تسلیت گفتند:

احمد محسنی گرکانی

اسدالله ایمانی
سید ابراهیم رئیسی
سید علی حسینی اشکوری
سید رحیم توکل
سیدمحمدمهدی میرباقری
محمدتقی پورمحمدی
عسکر دیرباز
امان الله علیمرادی
محسن اسماعیلی

به گزارش ایسنا، هیرویاسو کوبایاشی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار ژاپن در ایران، به مناسبت فاجعه نفتکش سانچی پیامی صادر کرد.

در پی حادثه ناگوار نفتکش سانچی، مراتب عمیق‌ترین و خالصانه‌ترین همدردی خود را به خانواده ‌ا، دوستان و همکاران قربانیان این سانحه ابراز می‌دارم.

نیمه برافراشته شدن پرچم ایران در سفارت کشوران در دانمارک 

به احترام خدمه و ملوانان فداکار جان‌باخته در حادثه آتش‌سوزی کشتی سانچی و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار این عزیزان، پرچم کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک به حالت نیمه برافراشته در آمد.

پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان

بسم الله الرحمن الرحیم

 ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

بار دیگر اتفاقی تلخ باعث جان باختن عده‌ای از هموطنانمان شد اما این بار در تلاطم دریا و میانه آتش و ملت عزیزمان را در غم و اندوه فرو برد.
متاسفانه در سال های اخیر شنیدن اخبار ناگوار سهم هر روز هم‌میهنانمان شده و ظاهرا آنچه ارزش خود را در نگاه مسئولین از دست داده یا کمرنگ شده جان مردم ایران است؛ یک روز آتش‌سوزی، یک روز تصادف، روز دیگر سانحه هوایی و این آخری هم آتش گرفتن و غرق شدن نفتکش که سفینه ماتم ما و باعث جان باختن جمعی از نخبگان و پاره‌های تن ملت ایران شد.
حزب ندای ایرانیان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه‌دیدگان این سانحه و آرزوی صبر و بردباری برای مردم ماتم زده ایران، از کلیه مسئولین تقاضای رسیدگی و پاسخگویی در خصوص حادثه سانچی و شفاف سازی  بوجود آمدن این اتفاق ناگوار را دارد. همچنین برخورد با خاطیان بروز این حادثه و پیگیری کم کاری های صورت گرفته چه در داخل و چه در خارج، مطابق قوانین و مقررات بین‌المللی خواسته این حزب می‌باشد.

ضمن اینکه با توجه به شایعات و ابهامات موجود که عموما توسط رسانه‌های مخالف نظام  دامن زده می‌شود لازم است اطلاع رسانی دقیقی درباره مساله صورت گرفته و مردم در جریان جزئیات حادثه قرار گیرند.
در پایان از کلیه نهادهای مربوطه درخواست داریم تدابیری بیاندیشند تا شاهد چنین حوادث غم‌انگیزی نباشیم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha