• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96102513190
  • خبرنگار : 71506

دبیر کمیته داوران: نمی توانستم کشتی را قطع کنم/ مربی، داور و رئیس تشک مقصر بودند

دبیر کمیته داوران: نمی توانستم کشتی را قطع کنم/ مربی، داور  و رئیس تشک مقصر بودند

دبیر کمیته داوران فدراسیون کشتی با بیان این که به وظیفه قانونی خود در فینال پر حاشیه کشتی پهلوانی عمل کرده است، گفت: من نمی توانستم طبق قانون مبارزه را قطع کنم.

جواد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره  اتفاقات داوری دیدار فینال سنگین وزن کشتی پهلوانی قهرمانی کشور میان جابر صادق زاده و احمد میرزاپور و محرومیت تیم داوری، اظهار کرد: من قانون را اجرا کردم. طبق قانون مربیان کشتی‌ برای ثبت اعتراض‌شان پنج ثانیه زمان دارند، اما 15 تا 17 ثانیه طول کشید و بعد مربیان میرزاپور چلنج کردند. من هم کاملا به وظیفه قانونی خود عمل کردم.

سرپرست فنی این مسابقات، گفت‌: اگر صادق زاده خطا مرتکب می‌شد ما می‌توانستیم وارد عمل شویم، اما در این حالت داور قبل از این که سوت را بزند، صادق زاده خیز برداشت و به سمت پاهای میرزاپور حمله کرد. همان زمان داور باید سریعا کشتی‌ را قطع می‌کرد و با دادن تذکر به صادق زاده، کشتی‌ را آغاز می‌کرد یا رییس تشک باید با پرتاب شی مکعبی اعلام می کرد کشتی‌گیر قبل از سوت حرکت کرده است .

وی افزود: من به عنوان سرپرست فنی باید حرف آخر را می زدم. اگر من دخالت می‌کردم و کشتی قطع می‌شد در صورتی که مربیان صادق زاده اعتراض می‌کردند چه کسی بعد از من می خواست  فیلم را بازبینی کند.

دبیر کمیته داوران فدراسیون کشتی که وی نیز با محرومیت از سوی فدراسیون کشتی روبرو شده است،  با اشاره به این که مربیان میرزاپور نقش مهمی در اشتباه رخ داده داشته‌اند، گفت‌: به فرض این که مربی اصلی او به خاطر استرس و جو سالن حواسش نبود که در مدت زمان پنج ثانیه چلنج کند، اما دیگر مربیان این کشتی‌گیر می‌توانستند این کار را انجام دهند و از حق کشتی‌گیرشان دفاع کنند. البته  داور وسط هم در این زمینه  مقصر بود و نتوانست خوب  تصمیم گیری کند. داوری همین ریزه کاری‌ها است، وگرنه پوئن دادن را تماشاگران هم می‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha