• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 96102513583
  • خبرنگار : 71523

سانچی، یک روز بعد از غرق شدن

سانچی، یک روز بعد از غرق شدن

اثری از آثار سانچی روی سطح آب باقی نمانده، اما ماجراهایی مانند وضعیت انتقال پیکرهای پیدا شده، بازخوانی جعبه سیاه، عملکرد رسانه‌ها در این ماجرا و قول مجلس برای پیگیری چگونگی حادثه سانچی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته سانچی در دریا غرق شد و تنها جعبه سیاه آن می‌تواند پاسخگوی سوالات و ابهامات مختلف این اتفاق باشد. جعبه سیاهی که به گفته هادی حق‌شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی زمان دقیق رمزخوانی آن هنوز مشخص نیست. به گفته وی برای رمزخوانی آن باید یک کمیته بین المللی شامل کشورهای ایران، چین، پاناما و بنگلادش تشکیل شود. حق شناس همچنین از آغاز فرآیند قانونی برای انتقال پیکرهای پیدا شده به کشور خبر داد و گفت ایران درخواست کرده با پرسنل کشتی مقابل صحبت کند. این در حالی است که هیات ایرانی که برای بررسی وضعیت عملیات اطفاق حریق سانچی به چین اعزام شده بود، به ایران بازگشته است و شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است دوشنبه شب جلسه‌ای در مورد تصمیم‌گیری در زمینه انتقال سه پیکری که پیدا شده، به کشور برگزار شود.

سانچی در رسانه‌ها

موضوع دیگری که امروز درمورد سانچی مطرح شد نقدی بر نحوه اطلاع رسانی رسانه‌ها بود. از نخستین روزی که نفتکش سانچی در آب‌های شرق چین دچار حادثه شد٬ انتقادهایی از فقدان اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌های رسمی در این زمینه مطرح شد که بخشی از این انتقادها به عملکرد و پیگیری رسانه‌ها و بخش دیگر به نحوه فعالیت حرفه‌ای روابط عمومی‌ها و مسئولان اطلاع‌رسانی مجموعه‌های مربوط وارد دانسته می‌شود. همچنین روزنامه‌ها و سایت‌های بین‌المللی همچنان به حادثه تلخی که برای نفتکش ایرانی و ۳۲ سرنشین آن رخ داد، پرداختند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز در گزارشی اعلام کرده است: چهار امدادگر روز شنبه وارد سانچی شده و پیکر دو تن از ملوانان به همراه جعبه سیاه کشتی را که مشابه جعبه سیاه هواپیماها بوده و اطلاعات سفر را ضبط می‌کند، یافتند. یک پیکر دیگر نیز هفته گذشته در آب‌های نزدیک این کشتی پیدا شده بود. با این همه بازرسان می‌گویند در این جعبه سیاه هیچ گزارش رسمی از سانحه از سوی کسانی که در کشتی حضور داشتند دریافت نشده است. جعبه سیاه آمار مختلفی را ضبط می‌کند که برای بازسازی یک سفر استفاده می‌شود.

یک لکه نفتی، تنها اثر باقی مانده از سانچی

تنها اثری که سانچی از خود به جای گذاشت یک لکه نفتی به وسعت ۱۰ مایل (حدود ۱۶ کیلومتر) بود. این لکه نفتی یک تا چهار مایل دریایی وسعت داشته و از روز یکشنبه لحظه به لحظه بر وسعت آن افزوده می‌شود که نگرانی‌هایی را نسبت به صدمات احتمالی به اکوسیستم دریایی غنی منطقه برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، دادستان کل کشور با صدور دستور ویژه ای به معاون حقوق عامه دادستانی کل خواستار بررسی علت بروز حادثه نفتکش سانچی شد و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون حادثه کشتی سانچی را بررسی می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha