• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96102613755
  • خبرنگار : 71038

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رئیس مجلس مالی: مبارزه با تروریسم یکی از موضوعات مهم جهان اسلام است

رئیس مجلس مالی: مبارزه با تروریسم یکی از موضوعات مهم جهان اسلام است

در مراسم افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، رییس مجلس مالی که ریاست اجلاس دوازدهم این کنفرانس را برعهده داشت، به ارائه گزارشی از روند فعالیت این کنفرانس در طول یک سال گذشته پرداخت.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس مالی با اشاره به چالش‌های پیش روی جهان اسلام در حال حاضر گفت: یکی از موضوعات مهم جهان اسلام در حال حاضر مبارزه با تروریسم است و باید در این زمینه اقدامات مناسب و جامعی از سوی کشورهای اسلامی صورت بگیرد.

این مقام مالیایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر موضوع فلسطین و بیت‌المقدس اساسی‌ترین موضوع پیش روی ما است، ادامه داد: بعد از تصمیم آقای ترامپ مبنی بر اینکه بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت از سوی کشورهای اسلامی در این ارتباط مواضعی اتخاذ شد و اقداماتی صورت گرفت اما این اقدامات کافی نیست و ما در این زمینه نیازمند همکاری‌هایی در سطح جهانی هستیم.

رییس مجلس مالی با تاکید بر اینکه مجالس عضو این کنفرانس باید همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم برگزاری این کنفرانس زمینه را برای همکاری فزون‌تر بین کشورهای اسلامی فراهم کند.

وی همچنین در سخنان خود با ملت و دولت ایران به خاطر حادثه نفتکش سانچی ابراز همدردی کرد.

رییس مجلس مالی همچنین با بیان اینکه ریاست این کنفرانس از کشور مالی به ایران منتقل می‌شود، ابراز امیدواری کرد که ایران در این دوره که مسوولیت برگزاری این کنفرانس را برعهده دارد بتواند در پیشبرد اهداف این کنفرانس به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

براساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، علاوه بر رییس جمهور که به عنوان سخنران افتتاحیه حضور پیدا کرده است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و همچنین محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور و دیگر مقامات عالیرتبه ایرانی حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha