• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96102613971
  • خبرنگار : 71038

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رئیس مجلس عمان: بر ما واجب است که همه در یک صف واحد باشیم

رئیس مجلس عمان صبح روز سه‌شنبه در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: این کنفرانس باید در ارتباط با پیگیری حقوق ملت فلسطین با شورای امنیت و سازمان ملل متحد در تعامل و همکاری باشد تا بتوانیم بسیاری از قطعنامه‌هایی که در مجامع بین‌المللی در حمایت از حقوق ملت فلسطین به تصویب رسیده اجرایی و عملیاتی کنیم.

به گزارش ایسنا، خالد بن هلال بن ناصر المعولی، در ابتدای سخنان خود با تسلیت حادثه نفتکش سانچی به دولت و ملت ایران و ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه در بخش از سخنان خود با بیان اینکه ما در حال حاضر در جهان اسلام با چالش‌های جدی و مهمی روبرو هستیم، ادامه داد: در همین چارچوب شاهد هستیم که برخی به مقدسات و ارزشهای جهان اسلام تجاوز می کنند و آنها را مورد بی احترامی قرار می دهند.

رئیس مجلس عمان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تهدیدهای روشنی علیه مقدسات اسلامی هستیم، افزود: ما در جهان اسلام در یک پیچ تاریخی بزرگی قرار داریم و این شرایط بر ما واجب می کند که همه در یک صف واحد باشیم و از یکدیگر پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای جهان اسلام باید با صلابت و اراده آهنین در کنار یکدیگر قرار بگیرند، و از ارزشها و آرمان‌هایشان حمایت کنند، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره و ضمن محکوم کردن این تصمیم تصریح کرد: این تصمیم باعث تفرقه و ضربه زدن به روند صلح شده است.

خالد بن هلال بن ناصر المعولی با تاکید بر اینکه ما باید با گفت‌وگو و تعامل سازنده حقوق ملت فلسطین را پیگیری کنیم، اظهار کرد: سازمانهای مختلف بین‌المللی از جمله شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون قطعنامه‌های خوبی در جهت حمایت از حقوق ملت فلسطین صادر کردند و ما باید در این کنفرانس‌ها با همکاری با این سازمانها در حمایت از حقوق ملت فلسطین قدم برداریم.

رئیس مجلس عمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت مسلمان میانمار اشاره کرد و گفت: ما مدت زیادی است که شاهد وقوع این فجایع علیه مسلمانان میانمار هستیم و باید اقدامی جدی در راستای دفاع از حقوق آنها انجام دهیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به وضعیت زنان و جوانان در کشورهای اسلام اشاره کرد و گفت: زنان و جوانان منابع بسیار مهمی در جهان اسلام هستند و ماباید تلاش کنیم تا استعدادها و توانمندی‌های آنها شکوفا شود. متاسفانه جنگها و درگیری‌ها باعث آواره شدن تعداد زیادی از جوانان مسلمان شده است و همین مانع شده که ما بتوانیم آنها را آموزش دهیم و از توانمندی‌های آنها استفاده کنیم.

رئیس مجلس عمان ادامه داد: ضروری است که جوانان در جهان اسلام با تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز آشنا شوند و در ادامه آنها بتوانند برای رهبری و پیشگامی امور در آینده آماده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha