• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96102614011
  • خبرنگار : 71186

تولید تندر ۹۰ و ساندرو از دی‌ماه ۹۸ متوقف می‌شود

تولید تندر ۹۰ و ساندرو از دی‌ماه ۹۸ متوقف می‌شود

مدیرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین تولید خیلی از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، رامتین اسماعیلی امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودرو عوض شود ضمن اینکه ems، موتور، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد که اصلاحات جدید را بر روی خودرویی همچون تندر ۹۰ اعمال کنیم.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه بنابراین تا دو سال آینده تولید تندر ۹۰ و ساندرو باید متوقف شود؟ اظهار کرد: طبیعتا خودروهای فعلی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند و باید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف  می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل رنوپارس درباره زمان تولید خودروی کوئید در ایران گفت: فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده که این خودرو با شراکت کدام شرکت در ایران تولید شود اما قطعی است که این خودرو تولید خواهد شد. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که داخلی‌سازی آن در حد بالایی صورت گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال وضع تحریم‌های جدید و تاثیر آن بر فعالیت این شرکت در ایران، خاطرنشان کرد: در زمان تحریم‌های سابق نیز رنو از ایران نرفت. کار خلاف که نمی‌کنیم خودرو تولید می‌کنیم. در تحریم‌های قبلی نیز نمایندگان خود را فرستادیم و پرسیدیم اگر بخشی از فعالیت ما برخلاف تحریم است بگویید که البته چیزی پیدا نکردند. بنابراین تحریم‌های احتمالی تاثیر چندانی بر فعالیت خودروسازی در ایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد که از ایران برویم.

اسماعیلی درباره سرنوشت واگذاری سایت بن‌رو به شرکت رنو، اظهار کرد: در این رابطه اطلاع دقیق و جدیدی ندارم اما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. رنو به دنبال افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۰ در ایران است که البته هنوز محل سایت جدید نهایی نشده است.

وی ادامه داد: اگر از سوی نهادها و سازمان‌های مسوول زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در ایران فراهم شود خودروی برقی نیز در ایران تولید خواهیم کرد. قبل از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی خود ۵۵۰۰ دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به دنبال از سرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.

مدیرعامل رنوپارس افزود: در دور جدید فعالیت‌های خود به دنبال ایجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش در ایران هستیم زیرا مشکلاتی در خدمات پس از فروش خودروها در ایران وجود دارد به عنوان مثال در یک نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خود بسته بودند و خودرو چپ کرده بود. در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت کردیم و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند.

وی خاطرنشان کرد: ما عرضه خودروی ساندرو با طراحی جدید را مدنظر داشتیم اما شریک ایرانی آن‌را نپذیرفت.

اسماعیلی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. در این سال تولید محصولات رنو در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید. تندر ۹۰ تاکنون ۶۰ درصد داخلی‌سازی شده و داخلی‌سازی مابقی ۴۰ درصد است که طبق برنامه باید به ۶۰ و ۸۰ درصد برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۲۶ ۱۵:۰۶

ظاهرا که دوستان فرانسوی نقشه های دور و درازی برای صنعت خودروی ایران کشیده اند.یعنی قدرت خرید مردم ما به قدری افزایش یافته که عامه مردم به خودرویی کیفی تر از ساندرو نیاز پیدا کرده اند؟نه برادر در حال حاضر صنعت خودروی کشور با صرف سالانه 2 میلیارد دلار ارز5/1 میلیون خودروی ارزان قیمت وطنی ولو قدیمی تولید می کند که در مجموع برای 1 میلیون نفر هم ایجاد اشتغال کرده است.هر نوع بهبود کیفیت این خودروها هم تنها وقتی میسر است که درامد سرانه مردم افزایش پیدا کند.اما نقشه این دوستان سوق دادن این 2 میلیارد دلار به سمت واردات سالی 100 تا 150 هزار عدد خودروی گران قیمت فرانسوی به جای تولید خودروی وطنی است که بصورت فول سی کی دی و با قطعات خارجی و برای قشر ثروتمند جامعه و به بهای نابودی صنعت خودروی وطنی تولید شوند. از انجایی که قیمت این نوع خودروها نیز بسیار بالاتر از قدرت خرید عامه مردم است تیراژ زیادی هم نخواهند داشت پس ساخت داخل کردن قطعات آنها هم توجیه اقتصادی ندارد که اگر موفق به انجام این سناریو شوند هم صنعت قطعه سازی نابود خواهد شد و هم سر 90 درصد از متقاضیان خرید خودرو بواسطه قیمت بالای این خودروها بی کلاه خواهد ماند ولی فرانسوی ها بازار پر سودی را به دست خواهند آورد. وقتی زمان فروش ایرباس می شود هزار و یک بهانه برای تامین مالی آن می‌آورند چون می خواهند مسافران ایرانی با ایرفرانس و بریتیش ایرویز سفر کنند اما برای تامین هزینه مالی مونتاژ خودرو سرمایه گذاری هم می کنند. در پیاده سازی این سناریو هم روی جهل مسئولان که اینجا را با سوئیس اشتباه گرفته‌اند حساب باز کرده اند.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۲۶ ۱۶:۱۷

30 ساله یه مدل خودرو با کیفیت پایین تر از هر سال سر هم میکنن با اون قیمتهای خنده دار.تازه 30 سال پیش از رده خارج بوده که به اینها دادن .