• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96102614056
  • خبرنگار : 71290

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رئیس مجلس اندونزی: مجامع پارلمانی از آرمان قدس و فلسطین حمایت کنند

رئیس مجلس اندونزی: مجامع پارلمانی از آرمان قدس و فلسطین حمایت کنند

رئیس مجلس اندونزی با تاکید بر اینکه تفرقه بزرگترین چالش جهان اسلام و وحدت رمز موفقیت است، گفت: مجامع مختلف پارلمانی از جمله اتحادیه بین‌المجالس باید از آرمان قدس و فلسطین حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، فضلی زون رئیس مجلس اندونزی طی سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن تسلیت به دلیل حادثه نفتکش ایرانی در آبهای چین اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که کشورها باید در مسیر صلح قرار بگیرند و وحدت بین کشورهای اسلامی تقویت شود.

زون ادامه داد: یکی از تهدیدهای جدی که متوجه جهان اسلام است، بحث مسئله فلسطین به ویژه قدس می باشد، قدس از مقدس ترین مکان های جهان اسلام است و طبیعی است که جهان اسلام نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله مسلمانان روهینجا اظهار کرد: از سال‌ها قبل شاهد حکومت‌های سرکوبگر بوده ‌ایم. مسلمانان روهینجا از جلمه مظلومترین مسلمانان هستند که آلام آنها در سال 2017 افزایش یافته است و یک میلیون و صد هزار مسلمان به بنگلادش گریخته‌اند. اخیرا هم یکی از همکاران ما در اندونزی سفر رسمی به منطقه داشت و دیدیم که مسلمانان روهینجا وحشتناکترین جنایتها را تجربه کرده‌اند.

رئیس مجلس اندونزی همچنین بیان کرد: در نشست اخیر آسه‌ان، تاکید داشتیم که دولت و پارلمان میانمار باید به سرعت صلح و امنیت را برقرار کنند و همه کشورها هم باید در این زمینه تعامل لازم را داشته باشند.

این مقام عالیرتبه پارلمان اندونزی اظهار کرد: می خواهیم تعهد کامل اندونزی را برای آرمان کشورهای اسلامی بیان کنیم. برای اینکه نظم جهانی استقرار یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فلسطین دغدغه مشترک همه ما است و فارغ از ادیانی که داریم باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم. منشور سازمان ملل هم در این مسئله به صراحت تاکید دارد.

زون خاطرنشان کرد: اندونزی از کشور مستقل فلسطین حمایت می کند و در مجامع مختلف پارلمانی از قبیل اتحادیه بین‌المجالس می خواهیم که از آرمان قدس و فلسطین حمایت کند.  فلسطین در کانون و قلب همه ملتها است.

وی در پایان اظهار کرد: ما نمایندگان جهان اسلام باید مسئولیت خودمان را بپذیریم و به دنبال راه‌های جامع و مشترکی باشیم و می خواهیم اتحادیه بین‌المجالس هم نقش خود را در این زمینه ایفا کند زیرا معتقدیم تفرقه در جهان اسلام بزرگترین چالش ما است و وحدت رمز موفقیت می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha