• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96102614246
  • منبع : نمایندگی همدان

حمام کبابیان همدان در آستانه تخریب

حمام کبابیان همدان در آستانه تخریب

ایسنا/همدان پس از تخریب 3 بنای تاریخی محله کبابیان همدان توسط شهرداری سری به دیگر اثر تاریخی این محله زدیم تا فردا روزی حسرت دیدارش را نخوریم. معلوم نیست شاید برخی مسئولان هوایی شده و دست به کاری نابخردانه زنند.

پس بهتر است تا دیر نشده از محلات قدیمی همدان دیدن کنیم و آثار تاریخیشان را از نظر بگذرانیم و خود مأمور حفاظت از آنها شویم. به نظر می‌رسد آبی با امید بستن به برخی مسئولان برایمان گرم نمی‌شود.

پس سری به حمام تاریخی در حال تخریب کبابیان می‌زنیم که در غفلت مسئولان به این روز افتاده و شاید زمان زیادی تا ریزش بنا و آوار شدن آن باقی نمانده باشد .

ظهر امروز به همراه جمعی از خبرنگاران همدان از آثار تاریخی محله کبابیان بازدید کرده و بر بی‌توجهی مسئولان در نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی این محله تأسف خورده و آه از نهادمان برآمد. مدام حرف از رونق گردشگری و جذب توریست می‌زنیم دریغ از کمی اقدام و عمل! سایر استان‌ها از کوچکترین پتانسیل خود برای رونق گردشگری بهره می‌گیرند و ما از کوچکترین فرصت برای نابودی داشته‌هایمان...

طی بازدید از حمام محله کبابیان مالک خصوصی این حمام به خبرنگاران کفت: این حمام در اواخر دوره قاجار توسط بخش خصوصی ساخته شده و پس از سال‌ها پدربزرگم این حمام را خریده و اکنون در اختیار بنده است.

مهدی آزادیان خاطرنشان کرد: مایل به واگذاری این حمام به میراث فرهنگی هستم اما در کمال ناباوری آنها تمایل به خرید ملک در دو قسط 20 میلیون تومانی دارند.

وی با بیان اینکه اکنون سه سال است که اقدام به مرمت این بنا کرده‌ام، افزود: تا کنون 80 میلیون تومان برای مرمت این بنا هزینه شده است .

آزادیان ادامه داد: هر زمان که برای دریافت کمک مالی از میراث فرهنگی برای مرمت این بنا مراجعه می‌کنم پس از پاسکاری‌های مختلف می‌گویند بودجه نداریم .

وی تصریح کرد: تمایل دارم برای مرمت بنا با میراث فرهنگی مشارکت کنم اما آنها تمایلی از خود نشان نمی‌دهند.

آزادیان با بیان اینکه این حمام تا سال 72 فعال بوده و مردم از آن بهره‌برداری می‌کردند، افزود: اکنون این حمام به ثبت ملی رسیده و نمی‌توان آن را تخریب کرد . هر زمان که به میراث فرهنگی مراجعه کرده و می‌گوییم این بنا در حال تخریب است در پاسخ به ما می‌گویند اشکالی ندارد، تخریب شود زمینش به ما تعلق می‌گیرد.

این مالک حمام محله قدیمی همدان با اشاره به اینکه این بنا حداقل 300 میلیون هزینه می‌خواهد تا مرمت آن به اتمام برسد، افزود: شهرداری هم برای مرمت قسمت بیرونی این بنا عوارض می‌خواهد و من در این میان گیر کرده‌ام.

*** عکس تزئینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha