• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96102714843
  • خبرنگار : 90136

هامبورگ میزبان آیین بزرگداشت میراث اروپایی شد

 هامبورگ میزبان آیین بزرگداشت میراث اروپایی شد

آیین بزرگداشت میراث اروپایی در تالار شهر هامبورگ به طور رسمی افتتاح شد.

در ماه‌های آینده، با پیام "به اشتراک‌گذاری میراث"، پروژه‌ها و رویدادهای مربوط به آثار تاریخی و سنت‌ها در همه جا به نمایش درمی‌آید. کمیسیون اروپا می‌خواهد آگاهی از اهمیت اجتماعی و اقتصادی میراث فرهنگی را افزایش دهد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان ، هدف از برگزاری بزرگداشت میراث اروپایی بررسی تاریخ اروپا است.

مونیکا گروترز - وزیر فرهنگ ایالتی - در این باره گفت: «اروپا نه تنها محل زندگی شهروندان اروپایی است، بلکه تاریخ غنی و توسعه‌یافته‌ای دارد.» او افزود: «آنچه در اروپا ساخته شده است و آنچه که ما را اروپایی می‌سازد، مهم‌تر از دغدغه ادغام است که در بسیاری از نقاط اروپا دیده می‌شود. اروپا بیش از اینکه، منطقه‌ای برای تجارت آزاد باشد، یک اتحادیه برای صلح و امنیت است.»
تاکنون، 130 پروژه در سراسر آلمان سعی کرده‌اند تا توجه مردم به خصوص جوانان را به فرهنگ اروپایی جلب کنند. در مکلنبورگ-فورپومرن، یک شب طولانی در کاخ‌های منطقه شمالی در ماه ژوئن برگزار می‌شود که تاریخ و فرهنگ کل منطقه جنوب دریای بالتیک را نمایش می‌دهد. در شهر لوبک، تیلمان بندیکوسکی در موزه اروپایی هانزه، بازی‌هایی طراحی کرده است که به درک روابط در قرون وسطی و دوره‌های مختلف کمک می‌کند.او در این باره می‌گوید:«ما در حال ابداع بازی‌های شبیه‌سازی شده برای دانش آموزان و بزرگسالان جوان هستیم. شرکت‌کنندگان می‌توانند، در این بازی‌ها خود را در نقش بازیگران اتفاقات سال 1518 قرار دهند و یک و نیم ساعت بازی کنند. این بازی‌ها برای مدارس رایگان است.» این یکی از 40 پروژه‌ای است که بودجه آن توسط دولت فدرال (بیش از هفت میلیون یورو) تامین می‌شود.
بزرگداشت میراث فرهنگی با یک زنگ کشتی به طور رسمی افتتاح شد. مارتینا مونش - رییس کمیته ملی حفاظت از بناهای تاریخی - امیدوار است، در روز 21 سپتامبر که روز صلح سازمان ملل است، ناقوس‌ها در تمام اروپا به صدا درآیند. وی در این‌باره گفت: «برای یک ربع در بسیاری از کشورهای اروپایی به سنت فرهنگ قدیم، زنگ‌ها به صدا درمی‌آیند. هدف از زنگ زدن این است که پیامی برای ارزش‌های اروپایی مانند همزیستی مسالمت آمیز، آزادی، تحمل و همبستگی بفرستیم.»
میراث فرهنگی هامبورگ نیز اغلب اروپایی است. سناتور کارلتن بروستا - شهردار فرهنگی هامبورگ - برای فستیوالی که در شهرش برگزار می‌شود، نوشت که بزرگداشت میراث اروپایی در هامبورگ به طور تصادفی شروع نشده است: «هامبورگ همیشه جایی است که مردم از طریق آن با دنیا ارتباط گرفته‌اند یا از کشورهای مختلف جهان وارد آلمان شده‌اند و بارها و بارها تبادل بسیار زیادی در این شهر اتفاق افتاده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha