• شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۶ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96103016395

واقعیت کشتی قرآنی مطلا

واقعیت کشتی قرآنی مطلا

صاحب اثر قرآن کشتی مطلا توضیحاتی را درباره این اثر که در فضای مجازی و محافل مختلف پربحث شده است، ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی‌اصغر موسوی در این‌باره گفت: وزن کل کشتی ۷۰ کیلوگرم است که حدود ۴۰ کیلو چوب در ساخت آن استفاده شده است. بدنه کشتی نیز از ورق‌های برنز است و آیات قرآن با سوزن روی آنها حکاکی شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۵۰ گرم طلا برای آبکاری ورق‌ها به کار رفته تا ماندگاری کار افزایش یابد، تاکید کرد: شایعه استفاده از ۷۰ کیلو طلا نه منطقی است و نه صحت دارد.

صاحب اثر قرآن کشتی مطلا با تاکید بر اینکه برای طراحی و ساخت این اثر مجموعا ۴۰ میلیون تومان هزینه شده که تماما شخصی است، اظهار کرد: هیچ بودجه دولتی یا حمایت مالی از جانب دولت برای این کار اختصاص داده نشده است.

موسوی اظهار کرد: این کار را از سر عشق به اهل بیت (ع) انجام داده‌ام و از روایت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» برای ساخت یک کشتی قرآنی الهام گرفتم. تا کنون نیز ۲۳ اثر قرآنی خلق کرده‌ام و این مسیر را ادامه خواهم داد.

وی در پایان تصریح کرد: برای ساخت این کشتی و حکاکی آیات قرآن حدود ۳۵۰۰ ساعت وقت صرف کرده‌ام.

به گزارش ایسنا، درباره بازدید رئیس‌جمهوری از این اثر نیز اعلام شده که این بازدید مربوط به ۴۵ روز پیش است که در حاشیه مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در ۱۴ آذر ۹۶ و به درخواست صاحب اثر انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۴

خدا را شاهد و گواه میگیرم بنده 55 سالمه نه کاری دارم نه خونهای مستاجرم حتی بیمه ای ندارم زمان جنگ 21 ماه در مناطق جنگی بودم فقط یک کارت الکی دادن

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۰

جناب آقای سید علی اصغر موسوی مطلبی که شما فرموده اید در حقیقت عذر بدتر از گناهست. آیا فکر نمی کنید اگر بطور مخفیانه به تعدادی نیازمند کمک می کردید بیشتر مورد لطف اهل بیت (ع) قرار می گرفتید. شاید هدف شما این نبوده است اما مطمئن باشید که بسیاری از مردم ایران به این دید به شما نگاه می کنند که هدف اصلی شما از این کار دست وپا کردن موقعیتی برای خودتان در بین اهل قدرت بوده است و عشق به اهل بیت صرفاً یک شعار است. متاسفانه فعلاً در جامعه ما افراد زیادی هستند که با متوسل شدن ظاهری به اهل بیت برای خود جاه و مقامی دست وپا می کنند. امیدوارم شما جز آن گروه نباشید.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۱ ۰۰:۰۴

حاجی، همین 40 میلیون رو هم میتونستی بدی به زلزله زده های بدبخت کرمانشاه نه ساخت یک شی بی ارزش. البته شاید برای آینده کاری شما ارزش زیادی داشته باشه که قطعا داره!!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۱ ۰۰:۲۷

این کشتی بیش از اینکه نفع داشته باشد باعث ضرر شد.من سواد دینی ندارم ولی میگویم یک فکر ی باید به مذهب شیعه کرد.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۱ ۰۴:۰۵

این صاحب اثر! اگه این پول ها و این وقت ها(!) رو خرج افراد گرفتار جامعه کنه به خدا ثوابش بیشتره و امام حسین (ع) راضی تره

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۱ ۰۸:۲۱

این اثر یک اثر هنری هست و به درد موزه میخوره ازین نظر ارزشمند هست نمیشه انتظار داشت آثار هنری توسط هنرمند ها تولید نشود چون عده ای به خاطر سو مدیریت و نا عدالتی دیگران گرسنه و فقیر هستند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۱ ۱۱:۴۴

به نام خدا ...اگر صاحب اثر ،هنر و وقت خود را به هنروعلاقه مندی خود بهارزش بیشتری رسانده واین ارزش افزوده را در راه خدا وخدمت به بندگان خداصرف کند،چه ایرادی دارد.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۱ ۱۳:۴۶

نمیدونم ...من هنرمند نیستم و احساس شما رو درک نمی کنم ولی یه چیزی بهم میگه یه جای کار اشکال داره .

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۲ ۱۰:۱۱

خوب بنده خدا شاید مورد تهمت های الکی و پوچ قرار گرفته باشه و برای دفاع از خودش این حرفا رو زده باشه خوب اگرکسی مورد تهمت الکی قرار گرفته باشه آیا نباید از خودش دفاع کنه و بزاره همینجور آبرو و حیثیتش بر باد بره خوب غیر منطقیه اگه ما مسلمون واقعی هستیم قرآن و امامان معصوم به کرار به ما سفارش کردن که در مورد کسی زود قضاوت نکنیم اصلا ما چه میدونیم واقعیت چی بوده و چی هست

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۲ ۱۲:۱۷

چرا کسانی که در راه تبلیغ و عشق به خدا و ائمه خرج می کنند باید از خرج کردن هاشون بگذرند و به نیازمندان کمک کنند(هرچند کمک به نیازمند خوب هست). بهتر بگم طرف با این کار اصلا می خواهد تفریح کنه ما این تفریح هارو می کوبیم که چرا؟ ولی یکی دیگه آنچنان ریخت و پاش هایی رو به اسم خوش گذرانی انجام می دهد و یا ماشین آنچنانی سوار میشه! گفته میشه داره، مال خودشه، بگذار خوش باشه!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۲ ۱۲:۳۱

به نظر من وقت خود را صرف یک تابلو یا اثر هنری مثلا ... برهنه می کردی خیلی بهتر بود جماعت منتقدان هم خوشحال می شدند و چه بسا پول هنگفتی برای ان می پرداختند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۸ ۰۹:۵۱

خودت حاضر میشی با تو این کارو بکنن

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۰:۲۴

دستت درد نکنه ، واقعا گل کاشتی. اجرت با امام حسین