• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۷:۱۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96110200706
  • خبرنگار : 71474

معاون راه‌آهن در گفت‌وگو با ایسنا:

برای حمایت از ریل ملی چه باید می‌کردیم که نکردیم؟!

ریل‌گذاری راه‌آهن همدان

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن معتقد است که این شرکت هرچه در توانش بوده برای نهایی شدن قرارداد ساخت ریل ملی از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان اجرایی کرده و اکنون منتظر است نخستین محصول این قرارداد تحویل شود.

مازیار یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرارداد ابتدایی که راه‌آهن با ذوب آهن برای ساخت ریل ملی منعقد کرد تاکنون به درخواست این شرکت چند بار تغییر کرده و مفاد آن برای بهبود شرایط ذوب آهن جابه‌جا شده است، حتی در این راستا قرارداد ابتدایی که به شکل ریالی بسته شده بود به یک قرارداد ارزی تبدیل شده است.

وی با بیان این که تمام قراردادهای اقتصادی اینگونه بسته می‌شوند که پس از تولید و تحویل جنس به مرحله تحویل منابع مالی می‌رسد، تصریح کرد: راه‌آهن به منظور حمایت از ساخت ریل ملی تمام تعهدات مالی خود را اجرایی کرده و حتی حاضر شده است طلب طولانی مدت گذشته‌اش را به منظور باز شدن دست ذوب ‌آهن در تامین مالی به عنوان بخشی از این قرارداد و پیش پرداخت در اختیار آنها بگذارد، رقمی که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به این‌که تاکنون ذوب‌آهن هیچ گاه اعلام نکرده که محصول ریل ملی را تولید و آماده تحویل کرده است، گفت: این در حالی است که باید این محصول از نظر فنی مورد بازرسی دقیق قرار گیرد و موسسه‌های استانداردی که در فضای داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند بر آن مهر تایید بزنند. ما آماده تحویل این ریل هستیم، ولی تاکنون هیچ خبر نهایی در این زمینه از سوی ذوب آهن به ما نرسیده است.

یزدانی با بیان این‌که راه‌آهن هر چه در توان داشته در راستای حمایت از اجرای این قرارداد به کار بسته است، بیان کرد: ما حتی به شرکت هایی که پیش از این از آنها ریل می‌خریدیم اعلام کردیم که هدف ما دریافت ریل از ذوب‌آهن است و این شرکت‌ها تنها می‌توانند شمش مورد نیاز ذوب آهن برای ساخت این محصول را به آنها تحویل دهند.

وی با اشاره به این‌که راه‌آهن به منظور حمایت از ذوب آهن توافقی نیز با هندی‌ها داشته تا مقدمات کار برای تحویل برخی مواد اولیه و فنی فراهم شود، گفت: در این جلسه سه جانبه‌ای که در راه‌آهن برگزار شد صحبت‌های ابتدایی نهایی و قرار بر آن شد که دو طرف بحث‌های فنی را در مذاکراتی دو جانبه پیگیری کنند و پس از آن به سمت نهایی شدن یک قرارداد همکاری حرکت کنند؛ موضوعی که هنوز هیچ خبر جدیدی از طرف ذوب آهن در رابطه با آن ارائه نشده است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن خاطر نشان کرد: ما براساس توافق‌ها و تعهداتی که دراین قرارداد داشتیم تمام بندهای موجود را اجرایی کردیم و تنها انتظار داریم که ریل مورد نظر به راه‌آهن تحویل شود؛ موضوعی که تاکنون اجرایی نشده و امیدواریم با وجود تمام اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک تحویل آن رسما آغاز شود، زیرا راه‌آهن برای طرح‌های توسعه‌ای خود نیاز به ریل جدید خواهد داشت و در این زمینه هرچه در توان داشته برای حمایت از ریل ملی به کار بسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۲ ۲۲:۵۰

چه کسی به تعهداتش عمل نمیکنه؟ لطفا یکی شفاف برای مردم بیان کند

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۱ ۰۰:۲۵

تکمیل خطوط ریلی در کشور سالانه چند ده ملیارد دلار صرفه جویی سوخت و از کشته شدن چند ده هزار انسان بیگانه جلوگیری و چند ده منافع دیگر برای کشور دارد آنهای که سنگ اندازی میکنند واقعا فکر منافع کشور ومردم هستند