• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96110301445
  • خبرنگار : 71592

آمادگی سازمان ملل و مرکز حمیمیم برای کمک‌رسانی به ساکنان عفرین

آمادگی سازمان ملل و مرکز حمیمیم برای کمک‌رسانی به ساکنان عفرین

مرکز آشتی روسیه در حمیمیم سوریه اعلام کرد، به آوارگان عفرین کمک‌های انسانی ارائه خواهد کرد. در عین حال سازمان ملل نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مرکز آشتی روسیه در حمیمیم سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این پایگاه قصد دارد به آوارگان شهر عفرین که به تل رفعت پناه آورده‌اند، کمک کند.

در این بیانیه آمده است، پایگاه حمیمیم به دنبال اتخاذ اقداماتی برای کمک به آوارگان عفرین در شمال استان حلب است و در آینده‌ای نزدیک مواد غذایی، آب آشامیدنی و ملزومات اساسی را به آوارگان ارائه خواهد داد.

در این راستا، پایگاه حمیمیم به همکاری خود با کمیته‌های آشتی ملی در استان‌ها و ارائه کمک‌های انسانی به ساکنان مناطقی در سوریه که آسیب بیشتری دیده‌اند، ادامه می‌دهد، تا جایی که کمک‌های پزشکی و مواد غذایی به ساکنان روستاها در دیرالزور ارائه کرده و مواد غذایی کودکان را به مرکز پزشکی در حلب ارسال کرده است.

همچنین استفان دوجاریک، نماینده دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، این سازمان آماده اجرای عملیات گسترده برای ارائه کمک‌های انسانی به ساکنان عفرین است.

دوجاریک گفت، سازمان ملل آماده کمک‌رسانی به مردم عفرین است، اما در صورت ادامه درگیری‌ها ارسال کمک‌ها دشوار خواهد بود.

وی افزود، سازمان ملل از نزدیک پیگیر وضعیت سوریه است و از گزارش‌های موجود پیرامون درگیری‌ها در اطراف عفرین نگران است.

به گفته نماینده دبیرکل سازمان ملل، حدود ۳۲۴ هزار تن در منطقه مورد مناقشه آواره شده‌اند که ۱۲۶ هزار تن از آنها مناطق دیگر هستند.

وی با بیان اینکه خطری که غیرنظامیان عفرین را تهدید می‌کند، بسیار بزرگ است، بر اهمیت حمایت از آنها، حفظ زیرساخت‌های شهری و احترام به قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نگرانی خود را بابت حفظ جان ساکنان عفرین اعلام کرد و افزود: سوری‌ها در اکثر مناطق کشورشان با وضعیت نامناسبی روبه‌رو هستند.

روز شنبه ترکیه رسما از آغاز عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در عفرین خبر داد. عفرین یکی از مناطق خودمختار کردها در شمال سوریه است.

همچنین نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه از آغاز مرحله زمینی عملیات به عفرین خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha