• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96110301788
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی سوم بهمن بخوانید؛

مرور قول‌های دیشب روحانی به مردم/آخرین تحولات هسته‌ای/۸۰ درصد آلودگی کلانشهرها به خاطر سوخت...

مرور قول‌های دیشب روحانی به مردم/آخرین تحولات هسته‌ای/۸۰ درصد آلودگی کلانشهرها به خاطر سوخت...

دیدار جهانگیری با وزیر صنایع جمهوری بلاروس، مرور وعده‌ها و قول‌های دیشب رییس‌جمهور به مردم، نظر مشاور رئیس جمهوری درباره گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی با مردم، بررسی آخرین تحولات هسته‌ای در دومین سالگرد اجرای برجام، دَم انتقادی کانونی‌ها و بازدَم دفاعی قضایی‌ها، چگونگی انتخاب «جمشید ممتاز» به‌عنوان قاضی اختصاصی دعوی بانک مرکزی ایران علیه آمریکا، تاکید رییس دیوان عدالت اداری بر رسیدگی به پرونده‌های قبل از سال ۹۵ و... گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، سوم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهور در دیدار با وزیر صنایع جمهوری بلاروس با قدردانی از بلاروس بخاطر همکاری و همراهی با ایران در دوران سخت تحریم‌ها گفت: در دوران پس از برجام که فرصت همکاری با کشورهای مختلف دنیا برای ایران فراهم شده است تردیدی نیست که دوستان ایران از جمله بلاروس از جایگاه ممتاز و اهمیت خاصی برای همکاری در زمینه های مختلف برخوردار هستند.

محمدباقر نوبخت نیز در نشست خبری سخنگوی دولت که این بار در محل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگرار شد، گفت: برنامه دولت برای سال ۹۷، ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی است.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور رویکرد، ابعاد و جهات اصلی گزارش وزارت کشور از حوادث اخیر کشور را که تقدیم رئیس جمهور شده است به طور اجمالی ارائه کرد. دبیر شورای امنیت کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به بررسی های همه جانبه دستگاه های مختلف عضو جامعه امنیتی انتظامی کشور، گفت: گزارش وزارت کشور مبتنی بر داده های گردآوری شده تخصصی و اطلاعات معتبر است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خبر فوت یکی از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر کرمانشاه را تکذیب کرد.

مرور وعده‌ها و قول‌های دیشب رییس‌جمهور به مردم

رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی دیشب خود قول‌های مختلفی به مردم داد و تعهد کرد که این قول‌ها و وعده‌ها را محقق می‌کند.حادثه سانچی، زلزله کرمانشاه، ترمیم بافت‌های فرسوده، قیمت ارز، مبارزه با قاچاق، گردوغبار و مشکلات زیست‌محیطی و موسسات مالی غیرمجاز مهم‌ترین محورهای گفت‌و گوی تلویزیونی دیشب روحانی با مردم بود، رییس‌جمهور در این حوزه‌ها به مردم وعده‌ها و قول‌هایی داد که این قول‌ها و وعده‌ها را مرور می‌کنیم.

در همین راستا حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهوری در مطلبی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد در تحلیلی درباره فضای گفت‌و گوی تلویزیونی حسن روحانی با مردم و نقش مجری این برنامه اظهار کرد: اگر مجری سخن دل مردم را بگوید، می‌تواند شبی متفاوت را رقم زده و رئیس جمهور را پرتوان و با نشاط در ذهن و دل آنان بنشاند.

همچنین حسام‌الدین آشنا در رشته توئیت‌هاییی درباره موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز نوشت: جز روحانی کسی جربزه و جسارت جمع کردن این بساط کثیف را نداشت.

طیبه سیاووشی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ از موافقت رهبری با برداشت از صندوق توسعه برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت: با اذن مقام معظم رهبری ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها اختصاص می‌یابد.

عبدالواحد الانصاری نایب رییس مجلس مراکش که به تازگی به تهران بازگشته است در گفت و گو با ایسنا با بیان این که روابط تهران و رباط در سطح دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی به حالت طبیعی خود بازگشته است، تصریح کرد: مسائلی که قبل از این در روابط دو کشور پیش آمده ابری تابستانی و گذرا بوده و از بین رفته اند .

همچنین اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران گفت:روابط تهران و وین براساس تاریخ ۵۰۰ ساله بنا نهاده شده است و امروز این تعاملات رو به گسترش است.

بررسی آخرین تحولات هسته‌ای در دومین سالگرد اجرای برجام

دو سال از اجرای برجام می‌گذرد و صنعت هسته‌ای در سکوت اما با سرعت در دانش و تکنولوژی، عقب‌ماندگی‌های سال‌های تحریم را جبران می‌کند. به همین مناسبت آخرین وضعیت راکتور دارخوین، اراک،‌ قرارداد ساخت سوخت نیروگاه‌های جدید، همکاری با آژانس و روسیه و غیره موضوعاتی بودند که احمدیان، معاون علی‌اکبر صالحی و رییس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی درباره آنها به ایسنا پاسخ داد.

دَم انتقادی کانونی‌ها و بازدَم دفاعی قضایی‌ها

 از زمانی که قوه قضاییه از طریق مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضاییه مبادرت به جذب وکیل کرده است وکلای دادگستری از انتقاداتی دم می‌زنند  و کلای مرکز مشاوران را خطاب قرار می‌دهد. سال‌هاست میان دو نهاد کانون وکلای دادگستری و مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه اختلافاتی پیرامون مشروعیت جذب وکیل از طریق مرکز امور وکلا و مشاوران مطرح بوده است. این اختلافات وکلا و مسئولین صاحب نام از هر دو طیف را در مقام دفاع و یا رد این نظریات قرار داده است. حاصل تنازع این دو گروه دم مخالفت گروهی و بازدم دفاع گروه دیگر می شود.

مشاور سابق مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری در توضیح چگونگی انتخاب «جمشید ممتاز» به‌عنوان قاضی اختصاصی دعوی بانک مرکزی ایران علیه آمریکا گفت: این دومین بار در تاریخ کشور ایران است که یک ایرانی می‌تواند به عنوان قاضی اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌ای در دیوان بین‌المللی دادگستری تعیین می‌شود.

محمدجوادحشمتی معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه با بیان اینکه بیشترین هجمه در بحث حقوق عمومی به حوزه اراضی و منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌شود آزمایش‌های متعدد ما از بنزین ها نشان داد که استاندارد لازم را ندارد و لازم است که از بنزین های سالم استفاده کنیم. ۸۰ درصد آلودگی موجود در کلانشهرها به خاطر سوخت است و می‌طلبد که مسئولان این مشکل را حل کنند. وی در بخش دیگری گفت: خیلی از روستاها وضعیت کشاورزی و سابق شان را ندارند و در خیلی از جاها زمین ها تبدیل به تالار عروسی شده است.

رییس دیوان عدالت اداری بر رسیدگی به پرونده‌های قبل از سال ۹۵ تاکید کرد و گفت: شرعا، قانونا و عرفا باید به پرونده‌هایی رسیدگی شود که در سنوات گذشته تشکیل شده ولی به آن‌ها رسیدگی نشده است. حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی با بیان اینکه آمار خوبی از رسیدگی های مربوط به دی ماه دیوان ارائه شده است، گفت: نکته ای که باید مدنظر باشد این است که تمرکز روی پرونده‌های سال ۹۴ و ۹۵ باشد. تاکنون حاصل کار آنطور که دلمان می خواست نبوده و بیشتر به پرونده های سال ۹۶ رسیدگی شده بود.

همچنین گزارش کامل ایسنا از نطق روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره عملکرد هشت ماهه بودجه ۹۶ را میتوانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha