• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96110301973
  • خبرنگار : 71583

یک هنرمند یونانی مطرح کرد:

تئاتر ایران هویت مستقلی دارد

تئاتر ایران هویت مستقلی دارد

تئودورو پولوس از جشنواره آتن درباره تئاتر ایران گفت: تئاتر ایران برای خودش هویت مستقلی دارد و بسیار اصیل است و همچنین جوانان ایرانی مثل یک جواهر درخشان هستند که در آن می‌درخشند.

به گزارش ایسنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره آتن و اوریپند یونان، 3 بهمن‌ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در ابتدا بیان کرد: امروز روز مهمی است و آغاز تفاهمی بین این دو جشنواره می‌باشد. تلاش کردیم نمایشی از تئودورو پولوس در جشنواره بیاوریم ولی امکانش پیش نیامد.

او ادامه داد: همیشه بین ایران و یونان رابطه عمیقی وجود داشته، البته در طول تاریخ جنگ‌هایی هم داشته‌ایم که به غیر از خرابی برکت هم برای ما داشته است اما الان نه ما ایران گذشته هستیم و نه یونان. اکنون تاریخ را غربال می‌کنیم.

مهندس پور همچنین گفت: بسیار امیدواریم که این تفاهم‌نامه آغازی باشد که رابطه تئاتری و فرهنگی بین این دو کشور گسترش پیدا کند و امیدوارم که بتوانیم در سال آینده یکی از اجراهای تئودور پولوس را در جشنواره داشته باشیم و در پایان باید از تلاش‌هایی که سفارت یونان به خرج داد تا نمایشی را اجرا کنیم، تشکر می‌کنم.
در ادامه این نشست تئودورو پولوس از جشنواره آتن و اوریپند یونان گفت: خوشحال هستیم که همانند سال گذشته با هیأتی به ایران آمده‌ایم و اجرا داشتیم، این تفاهم‌نامه ارزش زیادی برای ما دارد.
او اضافه کرد: در مدرسه بین‌المللی تابستان در یونان ، ۲۰ هنرمند شرکت کردند و دو اجرا از ایران داشتیم و باعث افتخار ماست که روابط خود را با ایران توسعه دهیم و این مسیر را به نتیجه برسانیم. جوانان ایرانی مثل یک جواهر درخشان بودند که در آن جشنواره حضور داشتند.

تئودورو پولوس با اشاره به اینکه  سال گذشته نمایشی از افسانه ماهیان به نام «از زیرزمین تا پشت‌بام» در جشنواره شرکت کرده بودند که هم نویسندگی و هم کارگردانی آن را یک زن بر عهده داشت، بیان کرد: زنان در تئاتر معاصر ایران فعال هستند و نقش مهمی دارند و پایه علمی و هنری فعالی هستند. قبل از این تفاهم‌نامه رسمی؛ این ارتباط شروع شده بود و امیدواریم از این مسیر این نزدیکی را به سرانجام برسانیم. من مفتخرم که این نمایش را در جشنواره‌مان داشتیم.

او همچنین درباره تئاتر ایران گفت: در شرایطی که تئاتر یونان، تحت تأثیر غرب است، تئاتر ایران اصیل است و کپی و همچنین برداشتی از غرب ندارد و برای خودش هویت مستقلی را ایجاد کرده است.

پولوس در پایان ضمن تشکر از سفارت یونان برای شکل‌گیری این تفاهم‌نامه اظهار کرد: دوست داریم در شاخه‌های مختلف فرهنگی، همکاری‌های مشترکی در سال‌های آینده با ایران داشته باشیم، همچنین مشتاق هستیم که در حوزه آموزش هم با تئاتر ایران همکاری کنیم و مانند سال گذشته که چند هنرجوی ایرانی در جشنواره‌مان حضور داشتند، امسال هم شرکت کنند.

در پایان تفاهم‌نامه‌ای بین دو طرف جشنواره تئاتر فجر ایران و همچنین جشنواره آتن و اوریتند یونان امضا و همچنین متن این تفاهم‌نامه نیز به فارسی قرائت شد.

در این نشست مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، آروند دشت آرای، سعید اسدی، علی اصغر دشتی و شکرخدا گودرزی و یک هیأت از جشنواره آتن حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha