• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96110402202
  • خبرنگار : 71560

نماینده کرمانشاه: دولت به شرایط ناگوار حاکم در مناطق زلزله‌زده رسیدگی کند

نماینده کرمانشاه: دولت به شرایط ناگوار حاکم در مناطق زلزله‌زده رسیدگی کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تاکنون به ساز و کار لازم در مناطق زلزله زده نرسیده‌ایم. از دولت محترم خواستارم به شرایط ناگواری که در مناطق زلزله زده برای مردم وجود دارد، رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، قاسم جاسمی در نطق میان دستور در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه تاکنون ساز و کار لازم در مناطق زلزله زده ایجاد نشده و مردم در شرایط ناگواری به سر می‌برند. ضمن تشکر از اعضای فراکسیون امید که آخرین گروهی بودند که به این منطقه رفتند و از شرایط بازدید کردند، از دولت محترم خواستارم تا به شرایط ناگوار حاکم در این مناطق رسیدگی کنند.

وی در ادامه گفت: اکنون در استان کرمانشاه شاهد شاخص‌های منفی در فقر و بیکاری و ناامیدی جوانان و سایر ناهنجاری‌ها هستیم که در شان مردم این استان نیست. این شرایط پدران و مادران را به غصه و شرمندگی فرو برده است، لذا از رییس جمهور و معاونان و وزرا توقع داریم همچنان که مردم به وعده‌های آقای روحانی اعتماد کردند و بالاترین رای را به ایشان هدیه کرده‌اند، نسبت به رسیدگی به مشکلات مردم اقدامات لازم را انجام دهند. از جمله این اقدامات تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه و برچیده شدن موانع برسر راه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، شفاف‌سازی و تضمین سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان مردمی و ارائه مشوق‌های مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذاران است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تامین اعتبار و تسریع در پرداخت بودجه مورد نیاز و فاینانس خارجی برای فعال سازی پروژه‌های بزرگ و ملی همچنین راه‌آهن کرمانشاه به خسروی جهت اتصال به عراق فراهم شود. پالایشگاه آناهیتا و منطقه ویژه اقتصادی سومار و نفت‌شهر و پتروشیمی اسلام‌آباد غرب و منطقه ویژه اقتصادی کرمانشاه و اورامانات باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سفری که آقای روحانی در سال 94 به استان کرمانشاه داشتند، قول دادند تا پایان سال و پایان دولت، بوق قطار در کرمانشاه به صدا در آید، ولی این اتفاق نیفتاده و مردم همچنان منتظر شنیدن بوق قطار هستند. تلاش و پیگیری جدی دولت برای زوار عتبات عالیات بخصوص در سال آینده و در اربعین حسینی، ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در استان و ضرورت فوری در مرز خسروی برای رسیدگی به امور زائران، بازنگری و اصلاح در قوانین و بازارچه‌های مرزی استان و سپردن واگذاری بازارچه‌های به طور واحد به گمرک جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سوءاستفاده رانت‌خواران و اولویت دادن به مردم محروم و بیکار منطقه مرزنشین به نحوی که موجب رضایت و امنیت پایدار در مرزها شود و توجه به معیشت و حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، کارمندان دولت، سپاه پاسداران و ارتش، مواردی هستند که در برنامه ششم توسعه لحاظ شده و انتظار می‌رود در کمیسیون تلفیق نسبت به آنها عنایت ویژه داشته باشند.

جاسمی افزود: از وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهیم توجه ویژه به بخش کشاورزی، باغات و طیور استان داشته باشد و نسبت به استفاده بهینه از آب، خاک و نیروی متخصص استان کرمانشاه اقدامات لازم را انجام دهد. باید همه عوامل موثر در استان را به سوی کشاورزی نوین هدایت کنند و توجه جدی در فرآورده‌ها و صنایع تبدیلی شود و اتفاقی که در چند وقت گذشته رخ داد که محصول چغندرکاران بر روی زمین ماند، مجددا تکرار نشود. ضرورت نظارت و کنترل دقیق بر صندوق‌ حمایت از کشاورزان و پرداخت خسارات و نرخ خرید محصولات کشاورزی باید در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم با توجه به کثرت تعاونی‌های مرزنشین و محرومیت اعضای آنها به امور تعاونی‌ها توجه بیشتری شود که تقویت و فعال نمودن تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال می‌شود. وزارت نیرو و جوانان نیز به فکر رفاه و معیشت جوانان باشند و برای تامین امنیت شغلی و روحی آنان چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha