• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96110804464
  • خبرنگار : 71542

بارش برف دو روز اخیر عقب ماندگی‌های بارشی را جبران نمی‌کند

بارش برف دو روز اخیر عقب ماندگی‌های بارشی را جبران نمی‌کند

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی تاکید کرد: عبور سامانه بارشی از کشور و بارش برف طی دو روز گذشته، بخشی از شرایط نرمال بهمن ماه کشور است و باعث جبران عقب افتادگی‌های بارشی کشور نمی‌شود.

شاهرخ فاتح در گفت و گو با ایسنا در مورد تاثیر بارش های برف طی دو روز گذشته در تعدادی از استان‌ها به ویژه تهران و البرز گفت: بارش برف و باران طی دو روز گذشته، شرایط نرمال و طبیعی بهمن ماه است و تصور اینکه بارش برف این روزها تاثیر شگرفی بر میزان بارش های کشور دارد، تصور درستی نیست.

وی با اشاره به کم بارشی کشور طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: قطعا برای جبران عقب ‌فتادگی بارشی در کشوراز جمله استان تهران لازم است تا بارش‌های مداوم و بالای نرمال طی ماه‌های آتی داشته باشیم.

به گفته رییس مرکز ملی خشکسالی، شرایط نرمال بارشی در بهمن ماه تنها باعث می‌شود که عقب افتادگی بارشی در کشور تا حدی کنترل شود و وضعیت وخیم‌تر از این نشود.

فاتح در پایان اظهارکرد:  پیش از این نیز تاکید شده بود که بارش‌های بهمن ماه در بسیاری از مناطق کشور تمایل به نرمال خواهند داشت ولی این به معنای جبران کامل کم‌بارشی‌های گذشته نیست و نباید بارش برف و باران طی چند روز گذشته ، به طور اغراق آمیز بزرگ و نشانه برون رفت از بحران آبی کشور تلقی شود و در این رابطه لزوم توجه دائمی به محدودیت منابع آب کشور ضرورت دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۸ ۱۴:۲۰

اول لازمه نیمه پر لیوان رو ببینیم و بعد واسه نیمه خالی لیوان برنامه ریزی کنیم نه اینکه فقط هشدار بدیم. عدم شکر گزاری و برنامه ریزی نشان از این دارد که ما قدر نعمات الهی را بخوبی درک نکرده ایم و این درحالیست که کشورهای توسعه یافته و مدرن قدر منزلت دانسته و همانند تمامی امور همیشه قدرشناس و وظیفه شناس هستند.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۸ ۱۴:۴۵

مسئول محترم ابتدا باید شکر خداوند را بجا آوریم بعد آیه یاس بخوانیم.مشکل مردم که نیست. مدیریت باید وجود داشته باشد تا برف و باران به روش صحیح ذخیره شود