• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96110905051
  • خبرنگار : 71021

انتقاد از سودجویی برخی ایرلاین ها در هوای برفی

بلیت پروازها را کنسل نکنید

بلیت پروازها را کنسل نکنید

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با انتقاد از رفتار سودجویانه و فرصت‌طلبانه برخی ایرلاین‌ها در شرایط جوی کنونی، به مردم توصیه کرد؛ بلیت‌ پروازهای خود را کنسل نکنند، چون شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط بحرانی موظف‌اند به مردم خدمات بدهند و حتی هزینه مازاد آن‌ها را تقبل کنند.

حرمت‌الله رفیعی با اشاره به افزایش چند برابری نرخ هواپیما در برخی مسیرهای هوایی از جمله بندرعباس _ تهران و کیش _تهران به خبرنگار ایسنا گفت: رفتار برخی شرکت‌های هواپیمایی در این روزهای برفی بسیار ناپسند، دور از اخلاق و غیرحرفهای است. ما در این گرفتاری باید کمک همدیگر باشیم نه اینکه با دادن نرخ‌های سرسام‌آور اوضاع را بدتر کنیم. چرا به خودمان رحم نمی‌کنیم؟

وی افزود: از روز گذشته تاکنون برخی پروازها به خاطر برف و برودت هوا کنسل شده‌اند. شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط موظف‌اند مردم را به مقصد برسانند، ولی چون مردم آگاه نیستند بلیت‌های خود را کنسل می‌کنند و وقتی دوباره می‌خواهند بلیت تهیه کننده با قیمت‌های رویایی مواجه می‌شوند. این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی طبق قوانین و ضوابط نه تنها باید مسافر را به مقصد برگردانند بلکه هتل و غذای آن‌ها و هزینه‌های مازاد را باید تأمین کنند. حالا این کار را انجام نمی‌دهند، دست کم بلیت‌ها را با نرخ سرسام‌آور نفروشند.

رفیعی تاکید کرد: بلیت‌های خود را کنسل نکنند چون شرکت‌های هواپیمایی باید با همان بلیت پروازی که به خاطر شرایط جوی موجود کنسل شده مسافر را به مقصد برگردانند.

او اظهار کرد: برخی شرکت‌های هواپیمایی نه تنها مردم را نسبت به قوانین موجود آگاه نمی‌کنند چه بسا که از خدا می‌خواهند بلیت‌ها کنسل شود و قیمت‌های رویایی به مردم بدهند. اتفاقی که اکنون شاهد آن هستیم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت:‌ ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و با بخشنامه به دفاتر خدمات مسافرتی تأکید خواهیم کرد که از فروش چنین بلیت‌هایی خودداری کنند. همچنین در نامه‌ای به سازمان هواپیمایی درخواست رسیدگی فوری به این قضیه را داریم.

به گزارش ایسنا، از روز گذشته با لغو برخی پروازها اخباری مبنی بر فروش بلیت‌ها تا سه برابر قیمت در مسیرهایی که پروازهای آن ها کنسل شده، منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۹ ۱۳:۰۴

از شنبه ساعت 5 بعد از ظهر مادر و خواهرم د رفرودگاه امام خمینی تا امروز ساعت 11 صبح بوده اند هم اکنون هم از وضعیتشان خبری ندارم. پرواز شرکت آتا از تهران تا ترکیه اول سوار هواپیما شده اند بعد پیادشون کردند . و مدت دوروز و دوشب در فرودگاه بلاتکلیف بوده اند و روی صندلی های فرودگاه خوابیده اند .

avatar

جناب رفيعي از سنديكاي اژانس ها مصاحبه نموده و فرمودند ايرلاين ها از فرصت بدست امده ناشي از برف استفاده و نرخ بليط ها را گران كردند. جهت اطلاع مخاطبان: تغيير نرخ در سيستم هاي مكانيزه نرخ بسرعت قابل اجرا نمي باشد و معمولا ايرلاينها با توجه به مسايل مختلف هر تغيير نرخ را از يك هفته وحداكثر ٤٨ ساعت قبل از پرواز انجام ميدهند و در شرايط خيلي پر تقاضا حداكثر نرخهاي بالاتر را كه قبلا در سيستم تعبيه شده و عموم هم از ان مطلع هستند را عرضه مي نمايند بنابراين گران كردن نرخ توسط ايرلاين ها مصداق ندارد ضمن اين كه اكثر ايرلاين ها ديروز و امروز سه شنبه همان نرخ متوسط خود را عرضه نموده اند. ولي جارتر كنندگان نرخ را بطور ساعاتي و دقيقه اي تغيير ميدهند و البته برخي اژانس هاي بند ب بطور كاملا غير قانوني بطرق مختلف نرخ ايرلاين را گران مي فروشند و با بررسي سايت هاي به اصطلاح فروش ابنتر نتي متوجه گران فروشي جارتر كنندگان هستيم. بنابراین به این نتیجه می رسیم که خود آژانس های چارتر کننده که جناب رفیعی رئیس سندیکای ایشان می باشند عامل گرانی هستند و از شرایط سخت مردم سو استفاده می کنند.