• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96111005674
  • خبرنگار : 71415

هشدار وزیر ارتش آمریکا به آلمان نسبت به تضعیف ناتو

هشدار وزیر ارتش آمریکا به آلمان نسبت به تضعیف ناتو

وریر ارتش آمریکا به دولت آلمان هشدار داد هرگونه کوتاهی این کشور در عمل به وعده افزایش بودجه نظامی خود به سطح دو درصد بازده اقتصادی این کشور منجر به تضعیف ائتلاف ناتو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر ارتش آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران به هنگام بازدید از سربازان آمریکایی در منطقه ویسبادن آلمان گفت: اعضای ائتلاف ناتو در سال ۲۰۱۷ مجددا متعهد به برآورده کردن هدف تعیین دو درصد تولید ناخالص داخلی به عنوان بودجه نظامی شدند و او قول دولت آلمان برای پایبندی به این تعهد را جدی می‌گیرد.

وزیر ارتش آمریکا یک مقام غیرنظامی فعال در وزارت دفاع است که مسئول تمامی امور مربوط به ارتش از نیروی انسانی، پرسنل، امور نیروهای ذخیره، مسائل زیست محیطی، سیستم‌های تسلیحاتی، تجهیزات،ارتباطات و مدیریت مالی را برعهده دارد.

وزیر ارتش توسط رئیس‌جمهور انتخاب شده و با تایید سنا کار خود را آغاز می‌کند. این وزیر پست کابینه‌ای ندارد و تحت نظارت وزیر دفاع فعالیت می‌کند. 

اسپر در اظهاراتی از طریق یک تله کنفرانس گفت: این برای همه هم‌پیمانان ما در ناتو مهم است که به تعهداتشان پایبند باشند. اگر اینگونه نباشد ائتلاف ناتو تضعیف می‌شود و در این راستا آلمان یک عضو تعیین کننده در ناتو است.

وی خاطر نشان کرد: آلمان با توجه به رشد اقتصادی‌اش در اروپا اهمیت ویژه‌ای در ناتو پیدا می‌کند. من روی قول مقام‌های آلمان برای اینکه دو درصد تولید ناخالص داخلی را برای این بودجه در نظر بگیرند و به آن پایبند باشند حساب باز کرده‌ام‌.

این در حالی است که محافظه‌کاران تحت رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سوسیال دموکرات‌های چپ میانه‌ مشغول به مذاکره درباره احیای یک دولت ائتلافی هستند که از سال ۲۰۱۳ در آلمان حاکم بوده است.

در سند حاصل این مذاکرات اشاره‌ای به اهداف بودجه‌ای مربوط به ناتو نشده است و ظاهرا هنوز بر سر این مساله اختلاف وجود دارد.

همچنین اسپر گفت: تلاش‌های ناتو برای اطمینان بخشی به لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در زمینه امنیت یکی از اولویت‌های مهم در مقابله با ماجراجویی روسیه با توجه به سوابق این کشور در گرجستان و اوکراین است.

او اظهار داشت: همه ما آرزو داریم روسیه در مسیر متفاوت حرکت کند اما با توجه به اتفاقاتی که در گرجستان و اوکراین دیده‌ایم باید در عین امید داشتن به بهترین اتفاق آمادگی برای بدترین اتفاق را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha