• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96111106396
  • خبرنگار : 71093

۱۲ بهمن انجام می‌شود

پرداخت سود سهام عدالت همه غیر از ۴ گروه

پرداخت سود سهام عدالت همه غیر از ۴ گروه

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن تمام مشمولان سهام عدالت به جز چهار گروه، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت می‌کنند. افراد تحت پوشش کمیته امداد، ایثارگران و زنان سرپرست خانوار از جمله مشمولان سهام عدالت هستند که فردا سود کامل سهم عدالت را می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، پوری حسینی در نشست خبری امروز درباره توزیع سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ اظهار کرد: فردا تمام سود سهام عدالت تمام مشمولان به جز چهار گروه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری لشگری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی ساختمان، روستاییان و عشایر که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیستند، افرادی که قبلا تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودند ولی الان وضع مالی‌شان بهتر شده و دیگر مددجو نیستند، چهار گروهی هستند که فردا سود سهام عدالت نمی‌گیرد. این چهار گروه تا پایان اسفندماه سال جاری سود سهام عدالت خود را خواهند گرفت.

پوری حسینی ادامه داد: ما به عده‌ای که تا زمان مرحله اول توزیع سود شماره شبا نداده بودند اعلام کردیم که شماره بدهند، در نتیجه از آن زمان حدود دو میلیون نفر از ۱۵ میلیون نفری که شماره شبا نداده بودند، این شماره را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی وارد کردند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: از فردا ۱۲ بهمن‌ماه به حساب هر مشمولی که سود سهام عدالت واریز شود، در واقع سود سال مالی سال ۱۳۹۵ برای وی تکمیل شده است. کسانی که شما شبا داده بودند یک سوم سود سهام عدالت را دریافت کردند و فردا دو سوم دیگر را دریافت خواهند کرد، اما کسانی که به تازگی شماره شبا داده‌اند، تمام مبلغ سود به حساب‌شان واریز می‌شود.  

وی درباره کسانی که فردا پرداخت سود سهام‌شان تکمیل می‌شود، گفت: ۱۶ گروه به طور کامل سود سهام عدالت‌شان را تا فردا خواهند گرفت که این گروه‌ها شامل کمیته امدادی‌ها و بهزیستی‌ها، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار، خدام مسجد و امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، بیماران خاص، مددجویان و کارکنان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیانی که آزاد شده‌اند و تحت حمایت بودند، تاکسیرانان و تعدادی گروه‌های دیگر می‌شود.

پوری حسینی تاکید کرد: تاکنون حدود ۱۲ میلیون نفر هنوز شماره شبا به ما نداده‌اند، اگر کد شبایی به ما اعلام نکنند، هیچ راهی برای توزیع سود سهام عدالت به آنها نداریم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: از فردا هر مشمول سهام عدالتی که سودی دریافت می‌کند، به منزله این است که ما از بابت سود سال مالی ۱۳۹۵ تسویه حساب کردیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به سوالی درباره جاماندگان از سهام عدالت گفت: باید سود یک سال مالی ۱۳۹۵ را بدهیم که همه امیدوار شوند و بعدها پس از ساماندهی مشمولان فعلی درباره دیگران نیز فکری شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره نامه احمد توکلی و شکایتش از سازمان خصوصی‌سازی و شخص رییس سازمان خصوصی‌سازی از بابت واگذاری المهدی پرسیده بود، تصریح کرد: من هم در فضای مجازی دیدم که ایشان نامه‌ای به دادستان فرستاده‌ و از دادستان خواسته‌اند که بنده و خریدار المهدی را محاکمه کنند.

پوری‌حسینی با بیان اینکه آقای احمد توکلی یک بداخلاقی انجام داد ادامه داد: ایشان قبلا علیه سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری در هیات داوری شکایت مطرح کردند که در هیات داوری حق به جانب سازمان خصوصی‌سازی گرفته شد اما ایشان باز هم شکایت کردند و دادگاه این بار شکایت آقای توکلی را رد دعوی بدوی صادر کرد، یعنی اعلام کردند که ایشان اساسا حق طرح شکایت از سازمان خصوصی‌سازی را ندارد.

او ادامه داد: بهتر است که شخصی مثل آقای توکلی در مقابل قانون تمکین کنند و گرنه اگر قرار باشد پرونده هر واگذاری تا ابد بسته نشود، شاید عده‌ای خسته‌ شده و بگویند که عطایش را به لقایش بخشیدیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پایان افزود: این اقدام آقای توکلی از مصادیق مقاومت در برابر خصوصی‌سازی است و اگر ایشان به این کار اصرار داشته باشند، من هم علیه‌شان اعلام جرم خواهم کرد. این‌که در فضای مجازی نوشته‌اند کسی از دادستان تهران خواسته پوری‌حسینی را محاکمه کنند، جز خراب‌ کردن خصوصی‌سازی و مقاومت در برابر آن و کارشکنی چه معنی دارد؟ مگر می‌توان قبل از صدور حکم نهایی و محاکمه کسی را در رسانه‌ها متهم کرد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۱۲:۱۳

کجای وضع مالی روستایی و عشایر خوبه که سود سهام عدالت نمیگیرن ؟؟؟؟همیشه تبعیض بین شهر و روستا؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۱۴:۳۴

گفتن فردا نمیگیرن.اسفند میریزن حساب

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۱۵:۰۹

کاش یه هفته میومدی جای ما روستایی ها تا ببینی چی میکشیم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۲ ۰۴:۰۱

خوب میدانند که روستایان چه میکشند ما روستایان زیرخط فقریم. انشاالله روز قیامت حق مان را میگیریم. ناراحت نشو...

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۲:۳۷

ما ده سال پیش فرمش را گرفتیم محل کار شوهرم تایید کرد گفت یک روز وقت دارید تحویل دهید در خیابان وصال شیرازی اما ما نتوانستیم ببریم تحویل دهیم حالا باید چکار کنیم

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۳ ۱۹:۴۳

باید از سایت ثبت نام کنی تو نت سرچ کن پیداش میکنی

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۱۵:۴۵

سهام عدالت را نخواستیم نگذارید اصلا یارانه ها حذف شوند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۱۷:۱۴

جوري كه اين گفته كسي رو شامل نميشه ميريزن به حساب خودشون

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۲۲:۳۷

سلام شماره شبا داده شده من بعد از تایید سوخته والان نمیتونم سود رو دریافت کنم باید چکار کنم که شماره جدید رو جایگزین کنم لطف کنید بخاطر خدا جواب بدید اجر شما با شهید کربلا

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۲۲:۴۸

مگر ما روستاییان چه گناهی کردیم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۲ ۰۰:۴۴

سلام پس ما که یه آدم عادی هستیم کارت سهام عدالت داریم چی میشیم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۲ ۰۳:۵۶

چشمم اب نمیخوره ده سال برگه سهام عدالت داریم هنوز یک ریال هم ندیدم.این همه دروغ بس نیست... چه گویم که همه میدانید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۲ ۰۸:۱۳

دولت باید اول به فکر روستاییان باشد

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۵

به کسی بر نخوره ها ولی از نظر من اینکه برای عشایر و روستایی ها که تحت پوشش ارگانهای دولتی مثل بهزیستی و کمیته امداد نیستن سود سهام عدالت واریز نشه نهایت بی عدالتی و تبعیضه از روستایی جماعت مگه بدبخت ترم هست؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۳ ۱۱:۳۵

ی ذره فکر ندارید از کی تا حالا وضع روستاییان و عشایر خوب شده از کی بیاین از نزدیک ببینین کسانی ک برای یک تکه نون محتاجن

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۰۲:۲۷

سلام اینجانب ثبت نام سهام کردم و کارت سهام و بهم دادن چرا به ماهم هیچ پیامی ندادین بریم واسه جهت پرداخت سود سهاممون؟ تا کی باید این کارا برای بعضی از عقب افتاده ها سرگردانی پیش بیارین تا بحال بهمون زنگ نزدین و یا نگفتین بریم کدوم بانک حساب باز کنیم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۰۹:۵۴

سلام اگر امکانش هست به منم سود سهام عدالت بدید بیکارم پول هم ندارم ممنون میشم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۳:۲۰

من یه کارگر آزاد هستم سهم دوم به ما ندادن

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۴:۳۵

اینا که سهام ندارن چه کار کنن دوباره ثبت نام میکنین

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۵:۴۰

سلام خسته نباشید ما هم فردی کارگر ساده هستم. خونه و هیچی هم ندارم. چرا حداقل سهام به ماتعلق نگرفته

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۶:۱۳

سلام ما تحت پوشش کمیته امدادیم مرحله اول سهام عدالت دریافت کردیم ولی مرحله دوم به حسابمون واریز نشده جریان چیه ممنون میشم کمکم کنید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۹:۰۳

سلام ما اصلا نام نویسی نکرده ایم چکار کنیم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۹:۰۴

چراسهام عدالت مرحله اول رابرای مانریختند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۹:۱۹

سلام چرا برای ماکه نه کاری داریم نه بیمه هستیم سود مرحله دوم واریز نشده واقعا موندیم بخدا

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۹:۳۴

چرا من که زنی خانه دار با شوهری کارگر که فقط بیمه سلامت در توانمون هست مرحله اول۱۷۵۰۰گرفتم والانم هیچی چطور چرتکه میندازید که مدیون ما کارگرای بدون بیمه وسبد کالا وسهام هستید چرا حداقل پول یه قوطی شیرخشک بچم حقم نیست؟؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۵ ۰۱:۱۴

چهارگروه چون فقیرترین مردمند نباید بگیرند؛ من کارگ رفصلی ام تاکنون چیزی به حسابم واریز نشده ؛چرا باید مرحله آخر قشر بی‌درامد مثل کارگر فصلی سود بگیرد

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۵ ۰۱:۲۰

اگه ماهم پارتی داشتیم کارمند میشدیم ؛نه کارگرفصلی بیکار تو سرمای شهرکرد ؛ چرا کارگر فصلی تا به حال هیچ سود سهامی نگرفته ما که منبع درامدی نداریم چقدر تبعیض ؛؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۵ ۰۱:۲۷

مدیرمربوطه چرا نظرات کارگرها را تائید نمی‌کنی؛هیچ کارگر فصلی تا حالا سودی نگرفته

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۸ ۱۹:۲۲

بنده راننده هستم سه سال قبل یارانه ام را قطع کردندواعتراض بی نتیجه حتما سهام عدالت شامل حالم نمیشود آیا این عدالته که ازش دم میزنید

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۶ ۱۴:۲۰

باسلام من ازگروه ایثارگرانم. سود مرحله اول ریخته شده ولی مرحله دوم نریختن.

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۲۳ ۱۵:۰۳

واقعا مسخره کردن

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۲۸ ۰۶:۰۹

من و مادرم بی سرپرست هستیم و هیچ درآمدی نداریم منم دختری مجرد و بیکار چرا سهام عدالت به ما نمی دهند؟الان عیده و ما احتیاج داریم ما در یکی از روستاهای کرمانشاه زندگی میکنیم و هیچ کسی را بجز خدا نداریم ممنون میشم رسیدگی کنید