• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96111508427
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح بزرگترین پارک‌موزه دفاع مقدس شمال‌شرق کشور در سمنان

افتتاح بزرگترین پارک‌موزه دفاع مقدس شمال‌شرق کشور در سمنان

فاز اول بزرگترین پارک‌موزه دفاع مقدس شمال‌شرق کشور در سمنان در آیینی همزمان با 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در 10 استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این آیین که با حضور استاندار در سمنان برگزار شد، چندین بخش از پارک‌موزه سمنان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 88کلید خورده بود، اظهار کرد: این پارک موزه بزرگ در 12هکتار ساخته شده و زیربنای آن بالغ بر هشت هزار و 300مترمربع است.

وی با بیان اینکه تا کنون: حدود ۳۰ میلیارد تومان در ایسن پروژه هزینه شده اظهار کرد: این پروژه امروز همزمان با مراکز فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس 10 استان دیگر به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان ارشد کشوری و لشگری افتتاح شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص بخش‌های آماده افتتاح بزرگترین پارک‌موزه دفاع‌مقدس شمال‌شرق گفت: مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس، مجموعه میدان جنگ، صحن تاریخ، نماد حجمی سردر مجموعه، یادمان شهید گمنام و..از جمله بخش‌های آماده افتتاح این مجموعه بزرگ است.

سرهنگ سلامی با اشاره به اهمیت این پروژه و نقش آن در معرفی و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس افزود: پارک‌موزه دفاع‌مقدس و پروژه‌هایی از این دست سرمایه‌گذاری‌های بزرگ فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که پروژه پارک‌موزه دفاع‌مقدس مجموعه‌ای آبرومند و در خور شأن والای شهیدان این مرز و بوم و سال‌های باشکوه و فراموش‌ناشدنی دفاع مقدس باشد تا در سایه آن فرهنگ والای ایثار و شهادت نشر یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، قرار گرفتن این پارک موزه در مسیر محور پرتردد تهران-مشهد را یک فرصت ویژه برشمرد و افزود: با راه‌اندازی و تکمیل این مجموعه، تلاش می‌شود علاوه بر جمعیت سمنان و جلب و جذب دوستداران فرهنگ دفاع مقدس زمینه جذب و بهره‌برداری زوار حرم رضوی(ع) و گردشگرانی که از این محور پرتردد عبور می‌کنند نیز فراهم شود.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز استان سمنان در دوران دفاع مقدس گفت: استان سمنان در بسیاری از شاخص‌ها و از جمله تعداد افراد اعزامی به جبهه‌ها و همچنین تعدد شهدا و جانبازان در مقایسه با آمار جمعیتی استان در سال‌های دفاع مقدس از استان‌های پیشرو در کشور است.

استان سمنان 3000 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha