• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96111508463
  • خبرنگار : 90002

رونمایی کتاب و آلبوم مهران مختارپور درنمایشگاه پاریس

رونمایی کتاب و آلبوم مهران مختارپور درنمایشگاه پاریس

کتاب «اسرار کوچک من» اثر مهران مختارپور به زبان فرانسوی در کنار آلبوم موسیقی «هویت» این هنرمند در نمایشگاه کتاب پاریس رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کتاب «اسرار کوچک من» Mes Petits Secrets شامل دو داستان کوتاه و مجموعه شعرهای مهران مختارپور، آهنگساز، شاعر و خواننده به زبان فرانسه در کنار آلبوم موسیقی به نام «هویت» از همین هنرمند توسط انتشارات شمع و مه در نمایشگاه کتاب پاریس در اسفندماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

بنا بر اعلام این انتشارات، مختارپور که در ایران به عنوان خواننده، آهنگساز و نوازنده گروه راک پیکلاویه (اولین گروه رسمی راک به زبان انگلیسی و فرانسه در ایران) مشغول به فعالیت است، این روزها در آستانه انتشار اولین آلبوم مستقل خود به نام «هویت» در بازار بین‌المللی موسیقی است.

آلبوم «هویت»  Identite در ژانر الکترونیک راک شامل ۱۰ قطعه موسیقایی است که همه آن‌ها با شعرهای فرانسوی سروده خود این هنرمند همراه است. مختارپور علاوه بر بهره‌گیری از سازهای غربی از دستگاه‌ها و سازهای ایرانی مثل کمانچه و تار نیز استفاده کرده است. موضوع ترانه‌های این آلبوم غالبا به تاثیر منفی رسانه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی می‌پردازد و فضایی سوررئال و اجتماعی را به همراه دارد. تمامی قطعات و شعرهای این اثر که به زبان فرانسه هستند توسط مختارپور ساخته و با خوانندگی خود او اجرا شده‌اند. میکس و نهایی‌سازی این آلبوم نیز توسط شایان کریمی آهنگساز و تنظیم‌کننده انجام شده است.

همچنین کتاب «اسرار کوچک من» که شامل بخشی از شعرهای فرانسوی این هنرمند است به همت انتشارات «شمع و مه» و انتشارات فرانسوی «ادیسیون لا ولوا» در بازار جهانی منتشر خواهد شد.

مختارپور با بیان این‌که انتشار این کتاب به صورت جهانی و در کشور فرانسه گامی بزرگ در ارائه فرهنگ ایران‌زمین به دنیا است گفت: انتشار آلبوم «هویت» و کتاب «اسرار کوچک من» بدون حمایت مهدی میرزاباقریان مدیریت موسسه آوای سوته‌دلان امکان‌پذیر نبود. این مجموعه تنها در خارج از ایران منتشر می‌شود و امیدوارم شرایطی به وجود آید که در داخل کشور هم این امکان فراهم شود.

در این کتاب برای هر شعر یک نقاشی پست‌مدرن به هنرمندی احسان شریفی‌فر خلق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha