• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96111709743
  • خبرنگار : 71588

تاکید اردن، آلمان و انگلیس بر لزوم حمایت از بازسازی عراق

تاکید اردن، آلمان و انگلیس بر لزوم حمایت از بازسازی عراق

اردن، آلمان و انگلیس بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از عراق در روند بازسازی و ساخت‌وساز این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه این کشور طی استقبالش از یان کوبیس، نماینده سازمان ملل متحد در عراق بر اهمیت حمایت از بغداد در تلاش‌هایش جهت دستیابی به آشتی ملی تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین بر اهمیت تحقق پیروزی دولت عراق علیه گروه تروریستی داعش و امنیت این کشور به عنوان اساس و پایه ثبات منطقه تاکید کرد.

الصفدی و کوبیس طی این دیدار به بررسی تحولات عراق و نقش هیأت سازمان ملل در  راستای تلاش‌های بغداد برای تحقق آشتی ملی و توجه دولت به حق و حقوق تمامی عراقی‌ها در وطنی با ثبات، دارای امنیت و یکپارچه تاکید کردند.

کوبیس همچنین بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از عراق در روند بازسازی و ساخت‌وساز تاکید کرد.

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی روز دوشنبه در دفترش از  اکهارد بروزه، فرستاده انگلا مرکل، صدراعظم آلمان استقبال کرد.

طبق گزارش این بیانیه، بروزه بر مشارکت گسترده آلمان در کنفرانس بازسازی عراق که در کویت برگزار خواهد شد، تاکید کرد.

وی اعلام کرد که کشورش به همکاری با دولت عراق در بخش‌های مختلف از جمله بخش انرژی، حمایت مالی، آموزشی، تمامی خدمات و مدیریت پروژه‌های ساخت وساز تمایل دارد.

علاوه بر این، جان ویلکس، سفیر انگلیس در عراق به العبادی تاکید کرد که کشورش پس از پیروزی عراق علیه داعش در زمینه‌های مختلف از این کشور حمایت می‌کند و انگلیس تمایل زیادی به مشارکت در تلاش‌ها جهت بازسازی عراق دارد.

ویلکس تاکید کرد که ترزا می، نخست وزیر انگلیس از حیدر العبادی جهت سفر به انگلیس دعوت به عمل آورده است.

دولت کویت قرار است که طی ماه فوریه میزبان کنفرانس حامیان مالی برای حمایت از بازسازی عراق باشد و این کنفرانس شامل ارائه گزارش دولت عراق از میزان خرابی‌ها و مبالغ درخواستی برای دستاوردهای پروژه‌های ساخت و ساز باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha