• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96111911232
  • خبرنگار : 71038

تهدید ظریف به تحریم سامسونگ

تهدید ظریف به تحریم سامسونگ

یک منبع مطلع گفت: وزیرامورخارجه کشورمان پس از اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ در عدم ارائه گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی خود را تغییر خواهد داد.

این منبع مطلع به ایسنا گفت که وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ این موضوع را اعلام کرده است.

در حال حاضر محمد جواد ظریف از گلکسی اس 8 استفاده می‌کند.

روز گذشته مسوولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی به بهانه تحریم آمریکا از اعطای گوشی تلفن همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی خودداری کردند.

به گزارش ایسنا، در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی شرکت سامسونگ سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر فوق گفت: در پی  انتشار خبری مبنی بر تصمیم مسئولین کمیته بین المللی المپیک و شرکت سامسونگ کره جنوبی مبنی بر مستثنی قرار دادن ورزشکاران ایرانی در کنار ورزشکاران کره شمالی شرکت کننده در بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ از دریافت هدایای شرکت کره ای سامسونگ به بهانه تحریم های بین المللی، شب گذشته کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران توسط محمود فرازنده دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

قاسمی افزود:  در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتار غیر اخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازیهای المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین، نژاد و سیاست قرار داده، به وی اعلام شد. در این دیدار خاطر نشان شد در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام ننماید، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

سفیر کره جنوبی ضمن ابراز تاسف  فراوان در این دیدار اعلام داشت طی تماس های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ موضوع را به دلیل اهمیت و حساسیت دنبال کرده و طبق اظهارات مقامات رسمی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ هیچگونه دخالتی در بروز این سوء تفاهم و توزیع اقلام اهدائی به عنوان اسپانسر این بازیها نداشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۷

ایرانی‌ها باید از خرید گوشی سامسونگ خودداری کنند تا نشان بدهند که هیچ‌گونه بی‌حرمتی را تحمل نمی‌کنند.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۶

90 درصد محصولات سامسونگ در ایران ساخت کشو.ر دوست و برادر چین است و تحریم سامسونگ یعنی تحریم چین

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۴:۳۵

بدا به حال سامسونگ!! بدا به حال سامسونگ!!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۴:۵۷

سامسونگ کار بسیار زشت و توهین آمیزی کرد باید جبران کند آقای ظریف ممنون

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۴:۵۸

واقعا نمی دانم باید بخندم یا گریه کنم . یعنی وزیر خارجه جمهوری اسلامی نهایت کاری که می تواند بکند این است که گوشی اش را عوض کند ؟؟؟ از ماست که برماست .

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۷:۲۳

یعنی چی تقصیر کره جنوبی نبوده لابد من نبودم دستم بودتقصیر آستینم بود

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۸:۰۳

اپل مارو تحریم کرده ما هم سامسونگ از فردا فقط گوشی GLX یا سایپا 131 باید استفاده کنید ای مردم . این همه کشور تو دنیا هست فقط به ما و کره شمالی نمیدن. چرا؟؟؟؟ آیا به چرایی آن فکر میکنیم؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۹:۰۳

واقعا موضع ظریف را تهدید به تحریم میفهمید؟!! کاش موضع ایشان قدری عزتمندانه بود

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۹:۵۸

فرض کنید حالا گوشیا رو هم میدادن.چون از مجاری قانونی و گمرگی تهیه نشده، میشد کالای قاچاق!!!...تا وقتی اینا بیان ایران، به محض رسیدن، حالا ۸۰ دلار تخفیف، شیرینی ورزشکاریشون، یه ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومن تو همون فرودگاه بایست میدادن تا "ریجیستر"! بشه.ول کنین بابا.همون بهتر ندادن.میشد مایه دردسر!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۲۱:۲۸

شرکت سامسوتگ احتمال فقط تامین کننده گوشی بوده است و کمیته المپیک تصمیم گیرنده در مورد نحوه توزیع آن. از آنجایی که برادران بزرگوار عرب در تمام کمیته های ورزشی آسیا نقشی اساسی دارند بنابراین تمام این خاکها از گور آنها بلند می شوند. حالا تا می توانید سنگ عربها را به سینه بزنید.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۲۱:۳۰

تحريم كنيد سامسنگ را هيچكس استفاده نكند مخابرات طى بر نامه اي تعويض كند تلفنها را ما چقدر بايد مورد تحقير اين كشورها قرار بگيريم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۲۱:۳۲

صرف نظر از این چیزها سامسونگ بطور کامل باید از طرف ایرانیها تحریم شود.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۲۱:۳۶

ما باید غیرت به خرج دهیم وهرچیزی که نام سامسونگ دارد نخریم.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۲۳:۰۲

صدا و سیمای عزیز و گرامی با بصیرتی عحیب هر چه تبلیغ سامسونگ داشت را قبل از دورهمی امشب پخش کرد.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۰ ۲۱:۰۳

باید جواب کوبنده بدیم تا دیگه این اتفاق نیفته