• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96112011671
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ , ۲۰ بهمن بخوانید؛

اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری/احضار سفیر کره جنوبی و مدیر شرکت سامسونگ در ایران و...

اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری/احضار سفیر کره جنوبی و مدیر شرکت سامسونگ در ایران و...

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با فرمانده کل قواف آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری، کاهش ۶ درصدی نرخ تسهیلات مسکن در برنامه بازآفرینی شهری، گفت و گوی تلفنی روحانی با رئیس جمهور ترکیه، واکنش علی مطهری به مصاحبه صداوسیما با هاشمی شاهرودی، احضار سفیر کره جنوبی به وزارت خارجه در پی اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ، تهدید ظریف به تحریم سامسونگ، حمایت مجدد آژانس و اتحادیه اروپا از برجام، خروج ترامپ از برجام؛ از حرف تا عمل و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه (نوزدهم و بیستم) بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (پنج‌شنبه) و همزمان با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ با امام (ره)، با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قررگاه پدافند هوایی ارتش دیدار کردند. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار تأکید کردند: برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که در آنها ظلم و فساد است، باید جدی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسمی در وزارت راه و شهرسازی، دستور اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری را صادر کرد. رییس جمهور در این مراسم با بیان اینکه طرح بازسازی بافت‌های فرسوده یعنی دولت صدای مشکلات مردم را شنیده است گفت: دولت صدای زلزله‌، صدای مشکلات مردمی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، صدای مشکلات مردم کم توان و صدای نسل جوان خانه اولی را شنیده است.

در جریان این طرح رییس جمهور به رئیس بانک مرکزی دستور داد که سود تسهیلات بازسازی بافت فرسوده به شش درصد کاهش یابد همچنین روحانی از رییس بانک مرکزی خواست که نرخ سود وام زوج‌های خانه اولی در مناطق بازآفرینی شده را به ۶ درصد کاهش دهد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در تماس تلفنی ضمن گفت وگو و تبادل نظر درباره مهمترین موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، تاکید کردند که برای ایجاد جهش در روابط تهران – آنکارا در همه عرصه های مورد علاقه ، آماده اند. رییس جمهور در این گفت وگو همچنین با اعلام آمادگی ایران برای ایجاد جهش در روابط اقتصادی دو کشور تصریح کرد: اجرای سریعتر بهره گیری از پول ملی دو کشور در مبادلات مشترک اقتصادی می تواند به روابط اقتصادی تهران – آنکارا شتاب و سرعت بیشتری دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه ۲۲ بهمن تثبیت غدیر و تجدید پیمان با امیرالمومنین (ع) است، گفت: ۲۲ بهمن نشان می‌دهد انقلاب اسلامی شخصی نیست، بلکه یک جریان است.

همچنین آیت‌الله احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت شهدای شهرستان اراک  با بیان اینکه اختلاس‌هایی که رخ می‌دهد ناشی از عدم نظارت دقیق است، گفت: از قوه قضائیه انتظار می رود همچنان که در مسایل سیاسی قاطع عمل می‌کند در عرصه اقتصادی هم قاطع عمل کند و پول های دزدی را از حلقوم اختلاس گران بیرون بیاورد.

علی لاریجانی در سفر به استان اصفهان با حضور در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم شهرستان لنجان، گفت: برجسته کردن اختلافات در کشور هنر نیست واختلاف‌افکنان خائن به ملت و انقلاب هستند. رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی اش تاکید کرد: قدرت موشکی هیچ وقت از دستان مردم ایران خارج نمی‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان این‌که «انتقال داعش به افغانستان از برنامه‌های مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است، گفت: طبیعتا در شرایط انتقال داعش به افغانستان برای ادامه فعالیت‌هایش، باید استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به شرق کشور منتقل شود و تدابیر لازم برای حفاظت از مرزهای ایران صورت گیرد.

علی مطهری  نایب رییس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام  در واکنش به مصاحبه صداوسیما با هاشمی شاهرودی، سیاست این سازمان را یک بام و دو هوا توصیف کرد.

در پی اقدام غیراخلاقی و غیر ورزشی شرکت سامسونگ سفیر کره جنوبی به وزارت خارجه احضار شدند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر فوق گفت: در پی  انتشار خبری مبنی بر تصمیم مسئولین کمیته بین المللی المپیک و شرکت سامسونگ کره جنوبی مبنی بر مستثنی قرار دادن ورزشکاران ایرانی در کنار ورزشکاران کره شمالی شرکت کننده در بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ از دریافت هدایای شرکت کره ای سامسونگ به بهانه تحریم های بین المللی، شب گذشته کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران توسط محمود فرازنده دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

در همین ارتباط یک منبع مطلع از تهدید ظریف به تحریم سامسونگ خبرداد و گفت: وزیرامورخارجه کشورمان پس از اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی خود را تغییر خواهد داد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل در نامه‌ای به معاون حقوق عمومی در پی اقدام توهین آمیز شرکت سامسونگ، در دستوری ویژه خواست که مدیر شرکت سامسونگ در ایران احضار شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا در ششمین نشست سالانه مقامات ارشد این دو نهاد در وین پیشرفت‌های حاصل شده در همکاری‌هایشان در زمینه فعالیت‌های مختلف هسته‌ای را مورد بررسی قرار دادند بار دیگر حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک اعلام و بر پایبندی به تعهدات‌شان در چارچوب این توافق تاکید کردند.

همچنین رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه خروج ترامپ از برجام قطعی نیست گفت: با وجود اولتیماتومی که قبلا ترامپ به کنگره و اکنون به اروپا داده و خواستار برآورده شدن شروطی برای اصلاح برجام شده است، اما باز هم قطعی نیست که از برجام خارج شود، ممکن است بار دیگر فرصتی را بدهد.

معاون پارلمانی سپاه نیز  با تاکید بر این‌که «میدانی برای مذاکره با آمریکا و اروپا در موضوعات موشکی و دفاعی وجود ندارد»، گفت: ما تنها با آمریکا و اروپا در بحث هسته‌ای مذاکره کردیم که منجر به برجام شد، قطعا در مسائل دیگری بحث و گفت‌وگویی با آن‌ها نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha