• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96112312943
  • خبرنگار : 71588

خبر به روز رسانی شد

تاکید وزیر خارجه فرانسه بر حمایت کشورش از بازسازی عراق

تاکید وزیر خارجه فرانسه بر حمایت کشورش از بازسازی عراق

وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با مقامات عراقی بر حمایت کشورش از بازسازی عراق در دوران پسا داعش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه امروز(دوشنبه) وارد بغداد، پایتخت عراق شد و مورد استقبال ابراهیم جعفری، وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

لودریان در بغداد با ابراهیم الجعفری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی روابط میان دو کشور و راه‌های تقویت آن پرداختند و بر اهمیت مشارکت فرانسه در بازسازی زیر ساخت شهرهای عراق تاکید کردند.

همچنین در این دیدار بارزترین پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در زمینه کاهش تنش و بحران‌های منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

الجعفری در این دیدار گفت: عراق پیروزی‌های بزرگی در جنگ علیه تروریسم به دست آورده و امروز تلاش‌های خود را برای بازسازی شهرهای عراق و همچنین بازگشت خانواده‌های آواره به منازلشان و فراهم کردن شرایط لازم برای آن‌ها ادامه می‌دهد. ما بر حمایت موثر جامعه بین المللی از ملت عراق تاکید داریم.

از سوی دیگر لودریان اظهار داشت: به بغداد آمده‌ام تا بر ادامه حمایت از ملت عراق در  تمامی زمینه‌ها تاکید و تمایل فرانسه برای مشارکت در بازسازی عراق را اعلام کنم.

وزیر خارجه فرانسه از آمادگی کشورش برای تکمیل توافق همکاری قبلی در راستای گشودن چشم انداز جدید تقویت همکاری دوجانبه خبر داد و بر پایبندی به پروژه احداث دانشگاه موصل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه به منظور بررسی بازسازی عراق و تضمین ثباتش پس از شکست داعش وارد عراق شده است و روز سه شنبه نیز به کویت می‌رود.

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق نیز در دیدار با لودریان تاکید کرد که کشورش  رویکردی دارد که به طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی روی باز نشان می‌دهد و کنفرانس بین‌المللی کویت برای بازسازی عراق ، در این کشور امنیت و ثبات برقرار می‌کند.

لودریان و الجبوری در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و راه های تقویت آن که منافع ملت عراق و فرانسه را دربر گیرد، پرداختند.

دو طرف همچنین درخصوص تحولات امنیتی و سیاسی در منطقه و جهان ، پرونده‌های مرتبط با بازگشت آوارگان، انتخابات پارلمانی و بازسازی مناطق آزادشده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

الجبوری خواستار " اهتمام بیشتر به پرونده آوارگان  برای مناطق آزاد شده از طریق بازسازی شهرهایشان که توسط تروریسم ویران شده‌اند،" شد.

وی در ادامه افزود: حملات داعش آثار اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی‌ بر جای گذاشته که ثبات اجتماعی را در مناطقی که تحت سیطره‌شان بودند را تهدید می کند.

رئیس پارلمان عراق در ادامه تصریح کرد: به کمک جامعه جهانی در پرونده بازسازی و آماده‌سازی مناطق آزاد شده از طریق مشارکت در کنفرانس حامیان مالی‌ای که در کویت برگزار خواهد شد، چشم امید دوخته‌ایم.

در همین راستا، وزیر امور خارجه فرانسه از حمایت کشورش از عراق در تمامی زمینه ها خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha