• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96112313070
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

ظرفیت تولید برق کرمانشاه به 2800 مگاوات می‌رسد

ظرفیت تولید برق کرمانشاه به 2800 مگاوات می‌رسد

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: ظرفیت تولید برق در استان کرمانشاه طی سه تا چهار سال آینده به 2800 مگاوات خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی چهل امیرانی در نشست خبری که امروز (23 بهمن) برگزار شد، با اشاره به فعالیت سه حوزه تولید، انتقال و توزیع در بخش برق، اظهار کرد: اکنون 16 شرکت برق منطقه‌ای در کشور داریم که برق منطقه‌ای غرب خدمات رسانی به استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام را دارد.

وی افزود: برق منطقه‌ای غرب وسعت حدود 72 هزار میلومتر مربعی با 4.1 میلیون نفر جمعیت را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب میزان تولید برق در استان کرمانشاه را 1624 مگاوات اعلام کرد که در مقابل آن حداکثر مصرف در استان به 800 مگاوات می‌رسد.

به گفته این مسئول، در کرمانشاه شش نیروگاه کوچک و بزرگ داریم که دو نیروگاه مربوط به بخش خصوصی است.

وی گفت: 640 مگاوات از برق تولیدی استان مربوط به نیروگاه بیستون، 646 مگاوات نیروگاه زاگرس، 110 مگاوات نیروگاه اسلام آبادغرب، 210 مگاوات نیروگاه سد داریان، هشت مگاوات نیروگاه پیران و 7.5 مگاوات نیروگاه هدف است.

چهل امیرانی میزان صادرات برق به کشور عراق از منطقه غرب را نیز  550 مگاوات اعلام کرد که به دیالی و خانقین صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: این میزان حدود 40 درصد از صادرات برق برون مرزی کشور است که آمادگی توسعه بیشتر صادرات را نیز داریم.

اولین واحد نیروگاه 900 مگاواتی اسلام آبادغرب تابستان وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از پروژه‌های در دست احداث حوزه برق در استان هم یاد کرد و افزود: نیروگاه 900 مگاواتی اسلام آبادغرب یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های در دست احداث است که اولین واحد آن تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد و پس از آن هر سال یک بخش از نیروگاه فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 850 مگاوات پروژه دیگر نیز در دست اجرا داریم که از جمله آنها می‌توان به نیروگاه 230 کیلوولت شاهد در شرق شهر کرمانشاه اشاره کرد که امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد و با اجرای آن اطمینان برق‌رسانی به شهر کرمانشاه افزایش خواهد یافت.

چهل امیرانی یادآوری کرد: این پروژه برق مورد نیاز توسعه صنعتی در شرق شهر کرمانشاه را نیز تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب پست 63 کیلوولت هرسین برای صنایع فولاد این منطقه و 63 کیلولت قره‌سو برای برق‌رسانی به بافت اصلی شهر را نیز از دیگر پروژه‌ها برشمرد.

وی از افزایش ظرفیت در نیروگاه‌های قصرشیرین و جوانرود هم یاد کرد و ادامه داد: توسعه نیروگاه زاگرس واقع در شرق شهر کرمانشاه را هم داریم.

وی معتقد است، با بهره‌برداری از همه این پروژه‌ها ظرفیت تولید برق استان طی سه تا چهار سال آینده به 2800 مگاوات خواهد رسید.

 این مسئول افزود: با افزایش ظرفیت تولید آمادگی برای صادرات به عراق هم بیشتر می‌شود که البته به اعلام نیاز طرف عراقی نیز بستگی دارد.

چهل امیرانی بیان کرد: طرحی در وزارت نیرو در حال پیگیری است که شبکه برق ایران و عراق به هم متصل شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب درباره پروژه‌هایی که طی یکسال اخیر به بهره‌برداری رسیده نیز اظهار کرد: سه پست 63 کیلوولت، خط 230 کیلوولت داریان به جوانرود به طول 90 کیلومتر،  پست دوم سرپل ذهاب و ... پروژه‌های هستند که با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

افزایش 2.5 برابری مصرف برق مناطق زلزله زده

چهل امیرانی به اثرات زلزله بر تاسیسات برق استان هم اشاره کرد و افزود:12 پست برق ما تحت تاثیر قرار گرفت که یازده پست در ساعت اول و پست آخر نیز پس از کمتر از 12 ساعت وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی خسارت وارد شده به تاسیسات برقی را نیز پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از افزایش 2.5 برابری مصرف برق در مناطق زلزله زده هم یاد کرد که در ثلاث باباجانی از هشت مگاوات به 20 مگاوات و در سرپل ذهاب از 20 مگاوات به 53 مگاوات رسیده است.

چهل امیرانی از افزایش ظرفیت در این مناطق خبر داد که در ثلاث باباجانی ظرفیت نصب شده از 20 به 75 مگاولت آمپر و در سرپل ذهاب از 75 مگاولت آمپر به 90 مگاولت آمپر رسیده است.

وی با اشاره به طرح اصلی افزایش ظرفیتی که برای سرپل ذهاب در دستور کار است، تصریح کرد: با اجرای این طرح هیچ نگرانی برای تامین برق این منطقه نداریم.

بیش از نیاز استان تولید برق داریم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب میزان تولید برق را بیش از نیاز استان دانست و عنوان کرد: اگر اضافه تولید برق داشته باشیم آن را به شبکه سراسری تزریق خواهیم کرد و اگر کمبود داشته باشیم از شبکه سراسری برق می‌گیریم.

چهل امیرانی افزود: البته نباید فراموش کرد که در مجموع در ایران مصرف انرژی خصوصا برق بالا است و 2.5 برابر میانگین جهانی برق مصرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 200 ساعت از طول سال را در اوج مصرف برق هستیم، ادامه داد: برای تامین برق این ساعات پیک به سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیاز داریم که اگر صرفه‌جویی در ساعت پیک صورت گیرد، دیگر نیازی به این سرمایه‌گذاری نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha