• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96112313128
  • منبع : نمایندگی گیلان

تلف شدن 2 هزار قطعه پرنده مهاجر در پارک بوجاق

تلف شدن 2 هزار قطعه پرنده مهاجر در پارک بوجاق

ایسنا/گیلان رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهرگفت: تاکنون آنفلوآنزا سبب تلف شدن بیش از ٢ هزار قطعه پرنده در پارک ملی شده است.

‌به گزارش ایسنا، ابراهیم غلامی گفت: برای جلوگیری از شکار و صید پرندگان مهاجر و پایش آنفلوآنزا‌ی فوق حاد پرندگان و جلوگیری از انتشار آلودگی گشت و کنترل‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امروز یگان حفاظت در حین انجام ماموریت با خودروهایی مواجه شدند که قصد بازدید از پارک ملی را داشتند که با وجود خطر آنفلوآنزا در منطقه ضمن اعلام بلافاصله خودروی گردشگران متوقف شد.

رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر تصریح کرد: به دلیل قرنطینه بودن منطقه،این افراد به محل استقرار  دستگاه ضدعفونی منتقل شدند و خودروها نیز ضد عفونی و به خارج از محدوده پارک هدایت شدند.

وی افزود: آنفلوآنزای فوق پرندگان با نوع H5N6 برای اولین بار در ایران گزارش شده است و تاکنون سبب تلفات بیش از ٢ هزار قطعه پرنده در پارک ملی شده است.

غلامی از مردم خواست با توجه به خطرات و حساسیت بالا بیماری،به هیچ وجه در محدوده پارک ملی خشکی دریایی بوجاق تردد نکنند.

کومه نماها در پارک بوجاق تخریب می‌شوند

‌غلامی تصریح کرد:در راستای دستور قضایی و با توجه به خطرات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر، یگان سرمحیط بانی سفیدرود و اداره پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر پس از شناسایی کومه‌های شکار و صید به جهت پیشگیری از شکار و جلوگیری از انتقال آنفلوآنزای پرندگان به مکان‌های دیگر آنها را تخریب کرد.

تردد، شکار و صید در پارک ملی بوجاق اکیدا ممنوع است

غلامی خاطر‌نشان کرد: هرگونه شکار و صید و تردد در پارک ملی بوجاق اکیدا ممنوع است و با توجه به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ممنوعیت کلی شکار و صید پرندگان مهاجر در سطح کشور، در صورت مشاهده موارد تخلف با آن برخورد قانونی خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha