• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96112313166
  • خبرنگار : 71496

دفتر العبادی: کنفرانس کویت فرصتی برای اطمینان از پایبندی جهان به حمایت از عراق است

دفتر العبادی: کنفرانس کویت فرصتی برای اطمینان از پایبندی جهان به حمایت از عراق است

دفتر نخست وزیر عراق کنفرانس کویت را فرصتی برای اطمینان از پایبندی جامعه جهانی به حمایت از عراق دانست و اعلام کرد که عراق رویکردی جامع را برای بازسازی‌ها در عراق ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سعد الحدیثی، سخنگوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی که در حال حاضر در کویت با موضوع بازسازی‌ها در عراق در جریان است فرصتی اساسی برای اطمینان از پایبندی جامعه جهانی به حمایت از عراق پس از پیروزی بر تروریسم و به منزله تحقق همکاری کشورهای جهان با عراق برای اجرای تعهداتشان درباره منافع مشترک است.

الحدیثی گفت: در این کنفرانس که برای سه روز ادامه خواهد داشت، بیش از ۷۰ کشور و ۱۸۵۰ شرکت از کشورهای مختلف و بیش از ۳۰۰۰ تن از جمله ۲۰۰ تاجر و سرمایه‌گذار عراقی حضور دارند و روز اول این کنفرانس به بررسی تلاش‌ها برای تحقق ثبات و توسعه در شهرهای آزاد شده اختصاص دارد.

سخنگوی العبادی افزود: روز دوم کنفرانس به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران و تجار بزرگ اختصاص دارد و هدف از آن دستیابی به مشارکت‌های سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی و دولتی عراق و شرکت‌های جهانی سرمایه‌گذاری و نیز تشویق بازار کار عراق است.

وی ادامه داد: روز دوم کنفرانس همچنین به هیئت‌های رسمی اختصاص خواهد داشت و به کشورهای شرکت‌کننده از طریق برنامه‌ها و راهکارهای حمایت مالی، سرمایه‌گذاری یا لجستیکی، طرح‌هایی برای حمایت از دولت عراق در بازسازی‌ها ارائه خواهند شد.

الحدیثی در ادامه تاکید کرد: عراق در این کنفرانس رویکرد دقیقی را برای بازسازی‌ها ارائه خواهد کرد که شامل سه بخش ارزیابی میزان ویرانی‌های به وجود آمده در عراق، برنامه‌های سازندگی و بازسازی و بودجه‌های لازم برای آن و نیز نیازهای لجستیک لازم است، همچنین در این طرح فرصت‌های موجود در عراق برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، مسکن، بهداشت، آموزش و سایر بخش‌های خدماتی ارائه خواهند شد.

کنفرانس بین‌المللی کویت برای بازسازی‌ها در عراق امروز (دوشنبه) با حضور صدها شرکت بین‌المللی آغاز شد و در این کنفرانس ۱۲۲ فرصت سرمایه گذاری به این شرکت‌ها پیشنهاد خواهد شد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha