• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96112313195
  • خبرنگار : 71610

سازمان ملل: کنفرانس کویت احتمالا از بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان عراقی حمایت می‌کند

سازمان ملل: کنفرانس کویت احتمالا از بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان عراقی حمایت می‌کند

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: انتظار می‌رود که کنفرانس کویت در راستای بازسازی عراق که امروز (دوشنبه) کار خود را آغاز کرده از بازگشت داوطلبانه آوارگانی که به علت عملیات‌ نظامی علیه تروریسم از خانه‌های خود فرار کرده‌اند، حمایت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای بر اهمیت حمایت از بازگشت داوطلبانه، امن و پایدار آوارگان عراقی و همچنین جمع آوری منابع برای حمایت از دولت این کشور در تحقق این هدف از طریق کنفرانس کویت تاکید کرد.

همزمان با میزبانی کویت از کنفرانس سازمان‌های غیردولتی برای حمایت از وضعیت انسانی در عراق این کشور میزبان کنفرانسی با محوریت بازسازی عراق است. 

برونو جیدو، مدیر دفتر کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل در عراق گفت: درگیری‌های گسترده پایان یافته اما میراثی که این درگیری‌ها در سال‌های گذشته برجای گذاشته همچنان در سراسر کشور باقی است، شهرها به شدت خسارت دیده و جوامع پراکنده شده‌اند، نسلی از کودکان در معرض خطر قرار دارند و حدود ۲.۶ میلیون عراقی آواره شده‌اند.

وی همچنین از بازگشت ۳.۳ میلیون آواره علی‌رغم سختی شرایط به کشورشان خبر داد و تاکید کرد، بازگشت آوارگان تنها به معنای بازگشت به خانه‌هایشان نیست بلکه به معنای بازگشت به جامعه عراق است.

برونو جیدو افزود: بازگشت امن و همیشگی آوارگان عامل اصلی ایجاد ثبات و صلح پایدار در عراق محسوب می‌شود.

این مقام سازمان ملل گفت: سازمان ملل برنامه‌های مختلفی را برای بهبود و بازیابی قدرت پایداری به مدت دو سال در نظر گرفته است که برای انجام این برنامه‌ها باید از وجود منابع کافی برای آنها اطمینان حاصل کنیم و کنفرانس کویت فرصت مناسبی برای ما محسوب می‌شود تا برنامه‌هایمان را به کشورهای اهداکننده ارائه دهیم و بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه تشویق کنیم.

کنفرانس سازمان‌های غیردولتی در حمایت از اوضاع انسانی عراق نیز که با مشارکت گروهی از سخنرانان که شامل حدود ۷۰ سازمان انسانی از جمله ۳۰ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی و ۲۵ سازمان عراقی و ۱۵ سازمان کویتی می‌شود به مدت یک روز به منظور حمایت از آوارگان و پناهندگان عراقی و فراهم کردن احتیاجات این افراد برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که کنفرانس بازسازی عراق از امروز (دوشنبه) آغاز و تا چهارشنبه جاری با مشارکت چند کشور اهداکننده مالی، سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به ریاست پنج جانبه اتحادیه اروپا، عراق، کویت، سازمان ملل و بانک جهانی (د ب ا) ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha